خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و هدایت نیروی کار:

فقط یک سوم متقاضیان کار کشور دارای مهارت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۷۴۰

۷۰ دانشگاه اقدام به راه‌اندازی مرکز کاریابی و هدایت شغلی کردند که هم‌افزایی آنان در بخش اشتغال به دانشجویان و دانش‌آموختگان کمک شایانی می‌کند.

به گزارش ایلنا، مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ضرورت توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال پایدار خبر داد.
 
امید ملک (مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون) اظهار داشت: براساس آمار و اطلاعات ثبت‌شده در سامانه جستجوی شغل، ۴۹ درصد کارجویان ثبت‌شده دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند و ۵۱ درصد متقاضیان کار نیز فاقد تحصیلات دانشگاهی می‌باشند.
 
وی افزود: همچنین در این میان، ۶۲ درصد کارجویانی که اقدام به ثبت درخواست‌های شغلی در سامانه نموده‌اند فاقد مهارت بوده و حدود یک‌ سوم متقاضیان کار دارای مهارت هستند.
 
ملک با بیان این‌که ایجاد تطبیق میان آموزش‌های آکادمیک و مهارتی با نیاز بازار کار نیازمند طراحی سازوکار لازم برای تقویت ارتباط بین نظام اطلاعات بازار کار، نظام اطلاعات آموزش و تربیت فنی‌و‌حرفه‌ای و مهارتی، نظام اطلاعات صلاحیت حرفه‌ای و نظام طبقه‌بندی مشاغل است، گفت: تحقق این امر مستلزم همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی امر آموزش و مهارت در سطوح مختلف است.
 
وی ادامه داد: براساس گزارش‌های منتشره توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۷۰ دانشگاه در سطح کشور، اقدام به راه‌اندازی مرکز کاریابی و هدایت شغلی کردند که اتصال آن مراکز به این سامانه می‌تواند به توسعه هم‌افزایی آنان در تحقق مأموریت‌های محوله در خصوص ارائه خدمات اشتغال به دانشجویان و دانش‌آموختگان کمک شایانی کند.
 
مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار خاطرنشان کرد: تحلیل گزارش‌های قابل احصاء از این سامانه در خصوص کمبود و مازاد مهارت‌های مورد نیاز فرصت‌های شغلی می‌تواند به فهم تفاوت‌های جغرافیایی، نیاز صنایع و مشاغل و... کمک شایانی نماید و با ایجاد نظام عادلانه اشتغال و فراهم‌نمودن زمینه برابر به فرصت‌های شغلی و مهارتی منجر گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز