خبرگزاری کار ایران

سازمان اداری و استخدامی «الگوی تحول نظام اداری» را ابلاغ کرد

سازمان اداری و استخدامی «الگوی تحول نظام اداری» را ابلاغ کرد
کد خبر : ۱۴۱۱۳۷۹

علی محمدزاده گفت: الگوی عمومی تحول در نظام اداری در شورای عالی اداری جایگزین برنامه‌های اصلاح نظام اداری پیشین می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیرکل دفتر راهبری تحول اداری سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه الگوی تحول نظام اداری به زودی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، افزود: این الگو جایگزین برنامه‌های اصلاح نظام اداری پیشین می‌شود. 

علی محمدزاده (مدیرکل دفتر راهبری تحول اداری سازمان اداری و استخدامی) در نشست تخصصی ارتقای بهره‌وری در بخش‌های منابع انسانی، توسعه مدیریت، تحقیقات و فناوری اطلاعات (صنعت آب و برق) که توسط وزارت نیرو برگزار شد، با اعلام تصویب الگوی عمومی تحول در نظام اداری در شورای عالی اداری، گفت: این الگو که مبتنی بر ماموریت، خدمت و انجام فرایندها است. 

مدیرکل دفتر راهبری تحول اداری سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه این الگو به زودی از سوی رئیس‌جمهور به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ می‌شود، افزود: الگوی عمومی تحول در نظام اداری در شورای عالی اداری جایگزین برنامه‌های اصلاح نظام اداری پیشین می‌شود. 

وی در این خصوص افزود: این الگو پس از ابلاغ به دستگاه‌ها، جایگزین برنامه‌های اصلاح نظام اداری پیشین خواهد شد و با این کار جهت‌گیری اصلی تحول نظام اداری در کشور، اصلاح فرایندهای ارائه خدمات برمبنای یکپارچه‌سازی سامانه‌های ارائه خدمات و حکمرانی داده مبنا در دولت می‌شود. 

به گفته وی؛ تاکنون ۶۰۰۰ خدمت شناسه‌دار در دولت احصا شده است و دستگاه‌های اجرایی به منظور اجرای تحول نظام اداری باید ضمن تبیین خدمات اولویت‌دار خود، شاخص‌هایی چون بهره‌وری، فراوانی خدمت، سنجش میزان رضایت مردم از نحوه دریافت خدمات و شناسایی و مقابله با گلوگاه‌های فساد را در برنامه‌های خود مورد توجه قرار دهند. 

محمدزاده در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود هر دستگاه حدود ۲۰ درصد از خدمات خود را از طریق اجرای فرایند این الگو پس از عارضه‌یابی در مسیر اصلاح فرایند و الکترونیکی کردن و هوشمندسازی خدمات سوق دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز