خبرگزاری کار ایران

گروه صنعتی مورفی چهار کارگر را به دلیل برگزاری انتخابات صنفی اخراج کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۸۶۲

شرکت گروه صنعتی جی. مورفی در ایرلند، چهار کارگر این مجموعه را به دلیل برگزاری انتخابات برای ایجاد تشکل کارگری اخراج کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری «اخبار ساخت و ساز» در ایرلند، شرکت گروه صنعتی جی. مورفی و پسران در ایرلند، چهار کارگر این مجموعه را به دلیل برگزاری انتخابات برای ایجاد تشکل کارگری اخراج کرد.

روابط عمومی شرکت البته علت اعلام شده و اصلی اخراج را انکار کرده و ادعا کرده است که تنها به دلایل حرفه‌ای با کارگران را تصفیه کرده است.

اتحادیه کارگری سراسری بریتانیا (یونیت) در شعبه ایرلند خود اعلام کرده است که از این کارگران اخراجی حمایت می‌کند. این اتحادیه همچنین ادعا کرده است: پیمانکار مستقر در منطقه کام‌دان -که وابسته به گروه صنعتی جی. مورفی است- ۱۵ کارگر را تاکنون که تلاش برای تشکیل مجمع عمومی و تشکل کرده‌اند، اخراج کرده است. این کارگران برای گرفتن کمک هزینه ایاب و ذهاب قانونی مندرج در قانون کار انگلستان و همچنین کمک هزینه معیشتی سالانه وعده داده شده در قرارداد خود جمع شده بودند. 

به گفته اتحادیه سراسری یونیت، چهار نفر از کارگران داربست‌زن و جوشکار بودند. شرکت جی. مورفی با مسئولیت یک پروژه نوسازی در پالایشگاه غول‌پیکر Alumina در ایرلند دارد و جمع زیادی را با دستمزد و مزایای پایین استخدام کرده است. کمبود فرصت شغلی در ایرلند باعث شده برخی به شرایط ناگوار کار با حقوق پایین تن بدهند. 

اتحادیه ملی کارگران و اتحادیه سراسری بریتانیا (یونیت) هر دو خواستار بازگردانده شدن این چهار کارگر جدید اخراج شده و کارگران اخراجی قبلی به سر کار هستند. 

شرکت در مقابل هم ورشکستگی صنفی خود را انکار کرده و هم با تکذیب اخراج کارگران به دلایل اتحادیه‌ای، خود را در زمینه قطع همکاری از نظر قانونی مختار دانسته است. 

شارون گراهام (دبیرکل اتحادیه یونیت) گفته است: «رفتار شرکت مورفی تاسف‌بار است و این شرکت ضد حق برخورداری از اتحادیه و تشکل رفتار می‌کند.»

او افزود: «یونیت هرگز اجازه نخواهد داد که چنین حملاتی علیه اعضای این اتحادیه بدون هزینه باقی بماند و تا زمانی که مورفی رفتار خود را اصلاح نکند و کارگران را باز نگرداند، علیه این شرکت اقدامات صنفی انجام خواهد داد.» 

در چند روز گذشته تعدادی از کارگران اخراج شده جدید و قدیمی این گروه صنعتی در واکنش به اقدام پیمانکار شرکت مقابل دفتر آن تحصن کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز