خبرگزاری کار ایران

اعتصاب رانندگان در اعتراض به دولت سیلیکون-ولی هند را زمین‌گیر کرد

اعتصاب رانندگان در اعتراض به دولت سیلیکون-ولی هند را زمین‌گیر کرد
کد خبر : ۱۳۹۶۳۹۷

رانندگان هزاران دستگاه ون، تاکسی، خودروی حمل و نقل و دیگر کارکنان بخش ایاب و ذهاب افراد و انتقال بار در روز دوشنبه روز دوشنبه در جنوب هندوستان اعتصاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رانندگان هزاران دستگاه ون، تاکسی، خودروی حمل و نقل و دیگر کارکنان بخش ایاب و ذهاب افراد و انتقال بار در روز دوشنبه در جریان یک اعتصاب، بخش حمل‌ونقل جاده‌های بنگلور (در جنوب) هند، شهر سیلیکون-ولی هندوستان که اقتباسی از نام و ویژگی شهرک سیلیکون ولی آمریکاست را همراه با صدها شرکت حوزه الکترونیکی به حالت تعطیلی درآوردند.

این منطقه قطب تولیدات محصولات فناوری‌های الکترونیک و فوق پیشرفته هندوستان است.

اعتصاب رانندگان حاشیه این شهر، در اعتراض به طرح دولت ایالتی است که امکان حمل و نقل رایگان در اتوبوس‌های دولتی غیرمجاز را فراهم می‌کند.

رانندگان شرکت‌های خصوصی گفتند که این طرح عملا حجم زیادی از کارگران این بخش را بیکار می‌کند و ناشی از انحصارگرایی دولت و توجه به سود پیمانکاران آن است.

شب گذشته (دوشنبه) ترافیک ناشی از اعتصاب رانندگان عملا ورود و خروج به منطقه و فعالیت را متوقف کرد.

اعتصاب؛ برخی از شرکت‌ها مانند Northern Trust را مجبور کرد که به کارمندان بخش نرم افزاری و مهندسی خود اجازه دهند از خانه کار کنند، در حالی که برخی دیگر مانند نوکیا از کارکنان خود خواستند وسایل حمل و نقل جایگزین پیدا کنند زیرا فعالیت آن‌ها ناگزیر باید حضوری باشد.

نمایندگی هندی نوکیا در ادامه گفت: «خدمات تاکسی کارکنان ما نیز در طول این اعتصاب مختل خواهد شد و وانت‌بارها، کامیونت‌ها و تاکسی‌ها برای خدمات مرتب ما در دسترس نخواهد بود. از همه کاربران حمل و نقل تاکسی/شرکتی بخواهید ترتیب خود را برای رسیدن به دفتر در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۳ انجام دهند.»

تعدادی از مهندسان شرکت نرم افزاری Neutrinos به رویترز گفتند: «ما تقریباً دو ساعت به دنبال تاکسی و خودرو بودیم، از ساعت ۸ صبح! هیچ خودرویی در دسترس نبود و هیچ کس هم آن را نمی‌پذیرفت، حتی Rapido (یک برنامه موتور سیکلت) در هماهنگی با تاکسی‌ها و رانندگان حمل و نقل سنگین و اتوبوس‌ها در اعتصاب بود.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز