مراقب سودجویان و کلاهبرداران باشید/ تأمین اجتماعی تماس تلفنی برای درخواست وجه ندارد
اخیراً شکایاتی از تماس تلفنی برخی افراد سودجو با تعدادی از بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تأمیناجتماعی واصل شده که با سوءاستفاده از نام این سازمان، در ازای صدور و تحویل کارت درمان یا بیمه تکمیلی درخواست واریز وجه داشتهاند.
به گزارش ایلنا، در پی دریافت گزارشهایی در زمینه اقدامات سودجویانه برخی افراد با هدف کلاهبرداری از بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تأمیناجتماعی به بهانه صدور کارتهایی تحت عنوان کارت بیمه درمان یا بیمه تکمیلی و عناوین مشابه، روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی اعلام کرد این سازمان و شعب تابعه آن هیچگونه تماس و ارتباط تلفنی با بیمهشدگان برای امور بیمهای و درمانی در قبال درخواست وجه نداشته و ندارد و همه خدمات بیمهای و درمانی این سازمان در قالب مراجعه حضوری مخاطبان به شعب و کارگزاریهای این سازمان یا استفاده بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان انجام میشود.
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است: اخیراً شکایاتی از تماس تلفنی برخی افراد سودجو با تعدادی از بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تأمیناجتماعی واصل شده که با سوءاستفاده از نام این سازمان، در ازای صدور و تحویل کارت درمان یا بیمه تکمیلی درخواست واریز وجه داشتهاند.
سازمان تأمیناجتماعی در این زمینه اعلام کرده صدور هیچگونه کارتی با عنوان کارت بیمه، کارت سلامت، کارت بیمه تکمیلی و… در دستور کار این سازمان قرار ندارد و هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد تحت عنوان همکار یا نماینده سازمان تأمیناجتماعی با تقاضای وجه در قبال ارائه کارت و هر خدمت بیمهای و درمانی دیگر، اخاذی و کلاهبرداری است.
سازمان تأمیناجتماعی به بیمهشدگان و بازنشستگان هشدار داده حتی در صورتیکه کلاهبرداران در تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، برخی اطلاعات شخصی ایشان را اعلام کردند، به هیج وجه به آنها اعتماد نکنند و هیچ وجهی را به آنها در برابر ارائه کارت سلامت، کارت بیمه یا هر نوع خدمت دیگر پرداخت نکنند؛ چراکه ارتباطات این سازمان با بیمهشدگان و بازنشستگان صرفاً در قالب مراجعه بیمهشده به شعب و کارگزاریهای رسمی یا استفاده ایشان از سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir یا برنامه کاربردی (اپلیکیشن) «تأمین من» ساماندهی میشود و این سازمان در قبال هیچ خدمت درمانی یا بیمهای، از بیمهشدگان درخواست تلفنی واریز وجه به حسابهای نامشخص ندارد.
سازمان تأمیناجتماعی همچنین از مخاطبان درخواست کرده است اخبار و اطلاعیههای صادره از این سازمان را صرفاً از سایت رسمی اطلاعرسانی این سازمان به نشانی www.tamin.ir دنبال کنند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و برنامههای جدید سازمان نیز در هر ساعتی از شبانهروز و حتی روزهای تعطیل، صرفاً با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمیناجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.