خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

وضعیت شغلی، معیشت و درمان جامعه کارگری خوب نیست

وضعیت شغلی، معیشت و درمان  جامعه کارگری خوب نیست
کد خبر : ۱۳۹۳۰۴۷

جلسه هیئت اجرایی خانه کارگر گیلان برگزار و در آن به ضرورت توجه به کارگران تاکید شد.

حسن ایزدی (دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان) در جلسه هیئت اجرایی خانه کارگر با بیان اینکه مشکلات معیشتی و درمان، زندگی کارگران را بیش از هر قشر دیگری در تنگنا قرار داده، عنوان کرد: متاسفانه وقتی ۹۵ درصد کارگران قرارداد موقت هستند، چگونه می‌توان از تأمین و رفاه کارگران سخن گفت لذا باید امنیت شغلی کارگران تأمین شود.

او افزود: در کنار نبود امنیت شغلی با افزایش گرانی‌ها در کشور، آنچه در این اوضاع هر روز رو به وخامت می‌گذرد وضعیت معیشت و درمان جامعه کارگری است.

او با بیان اینکه در کشور اسلامی، کارگر باید امنیت شغلی داشته باشد و آنچه به عنوان دستمزد از کارفرما دریافت می‌کند تامین کننده معیشت خانواده‌اش باشد& در ادامه افزود: انتظار داریم دولت و مجلس به وعده‌هایی که به عزیزان کارگر داده‌اند، جامه عمل بپوشانند.

به گفته وی؛ مطالبات جامعه کارگری در راستای امنیت شغلی است و اگر امنیت شغلی نیروی کار حفظ شود می‌توان به بسیاری از مشکلات کارگران جامه عمل پوشاند و مطمئنا شاهد افزایش رونق تولید در چرخه اقتصاد خواهیم بود.

ایزدی با تاکید بر اینکه کیفیت زندگی کارگران ایرانی حکایت از آن دارد که وعده‌های دولت و مجلس علارغم تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص محقق نشده است.

وی در خاتمه خواستار اصلاح حقوق برای تامین معاش، درمان، و مطالبات به حق کارگران از سوی دولت و مجلس شد و گفت: آن‌ها چشم به دست دولت و مجلس دوخته‌اند تا برای وضعیت معیشتی‌شان با کنترل گرانی‌ها چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز