خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارکنان بخش فناوری گوگل به افتتاحیه پروژه مشترک با ارتش رژیم صهیونیستی در کنفرانس شرکت

اعتراض کارکنان بخش فناوری گوگل به افتتاحیه پروژه مشترک با ارتش رژیم صهیونیستی در کنفرانس شرکت
کد خبر : ۱۳۹۲۶۴۳

پروژه Nimbus، که یک قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری هوش مصنوعی و خدمات محاسباتی بین گوگل، خدمات وب آمازون و سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل (موساد) و ارتش رژیم صهیونیستی، در جولای ۲۰۲۱ کلید خورده، درحال نهایی شدن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری «محور سانفرانسیسکو»، گروهی از کارکنان بخش فناوری و مدیریت شبکه‌های اجتماعی در کنفرانس Google Cloud Next (واپسین شبکه ابری گوگل) در Moscone Center (یک مرکز اصلی مدیریتی شرکت گوگل) به قرارداد گوگل با ارتش و دولت اسرائیل اعتراض کردند. 

در میان تنش‌های مداوم بین صهیونیست‌های اشغال‌گر و فلسطینی‌ها، معترضان امیدوارند از کنفرانس شبکه ابری گوگل به عنوان فرصتی برای آگاهی بخشیدن به پروژه «Nimbus» در خدمت ارتش اسرائیل و موساد، برای مشتریان این شرکت، کارمندان سابق گوگل و افکار عمومی استفاده کنند و اعتراض خود به قرارداد این شرکت (که در این کنفرانس نهایی می‌شود) را مطرح کنند. 

پروژه Nimbus، یک قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری هوش مصنوعی و خدمات محاسباتی بین گوگل، خدمات وب آمازون و سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل (موساد) و ارتش رژیم صهیونیستی، در جولای ۲۰۲۱ کلید خورد و درحال نهایی شدن است. 

گزارش‌ها اظهار می‌کنند که پس از انعقاد این قرارداد، تجارت ابری گوگل برای اولین بار سودآور شد زیرا پای دولت‌ها نیز به میان آمد. 

کارکنان گوگل می‌گویند: گوگل این پیام را به همه مردم ارسال می‌کند که پیگیری بی‌رحمانه قراردادهای نظامی و امنیتی اسرائیل و سود، بر ارزش‌ها و اخلاقیات انسانی پذیرفته شده در اساسنامه شرکت، اولویت دارد. 

نکته قابل توجه اینکه؛ پاییز گذشته، آقای کورن (یکی از مدیران مهم بخش فضای ابری گوگل) پس از اینکه گفت گوگل تلاش کرده تا علیه او به دلیل مخالفت با پروژه Nimbus از پروژه‌های اصلی کنار بگذارد، از شرکت گوگل استعفا داد. 

صدها نفر از کارکنان معترض در گردهمایی روز چهارشنبه گوگل اعلام کردند: انتظار داریم کارکنان بخش فناوری و گروه‌های اجتماعی گوگل از جنبش جوانان فلسطین و منطقه خلیج فارس علیه رسانه‌های صهیونیستی برای صلح پایدار در خاورمیانه حمایت کنند. 

کورن که رهبری اعتراضات امروز کارکنان گوگل را برعهده داشت، اظهار کرد: سابقه گوگل نشان داده این پروژه‌ها برای آینده صلح جهانی خطرناک است و تاثیرات قابل ملاحظه‌ای را می‌تواند بر توانایی ارتش اسرائیل در زمینه جنگ‌های سایبری و الکترونیک بگذارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز