خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران انگلیس در اعتراض به عدم افزایش مزد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۷۸۰

کارگران انگلیسی در واحد کارخانه International Paints (شرکت مادر تخصصی آکزو نوبل) در گیتزهد برای عدم پرداخت بیشتر حقوق و ثابت ماندن مزدشان در هفته آینده نیز اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگان «اتحادیه‌های واحد» انگلستان، کارگران شرکت «آکزو نوبل» در منطقه گیتزهد بریتانیا در اعتراض به‌ عدم افزایش مزد خود دست به اعتصاب زدند. 

بنابر این گزارش، شرکت آکزو نوبل که یک تولیدکننده رنگ صنعتی و ساختمانی عمده در انگلستان است و کارگران آن از جمله کارگران مشاغل سخت محسوب شده و درآمد بیشتری دارند، در روزهای گذشته به علت‌ عدم افزایش متناسب حقوق خود با سختی کار؛ با وجود تورم عمومی اروپا؛ دست به اعتصاب زدند. 

کارگران رنگ در International Paints (شرکت مادر تخصصی آکزو نوبل) در گیتزهد روزهای اعتصاب بیشتری را برای عدم پرداخت بیشتر حقوق و ثابت ماندن مزدشان در هفته آینده خواهند داشت و برنامه‌ریزی‌ها بنابر گزارش پایگاه «Unite the unions» ادامه دارد. 

کمبود رنگ صنعتی به مصرف‌کنندگان و صنایع دیگر و پروژه‌های نیمه کاره ساختمانی لطمه خواهد زد زیرا بیش از صدها کارگر انگلیسی که از اعضای اتحادیه پیشروی بریتانیا هستند، پس از رد پیشنهاد افزایش دستمزد ۴.۵ درصدی، به اعتصاب بیشتر ادامه دادند. آن‌ها باتوجه به تورم دو رقمی انگلستان خواهان افزایش ۱۱ درصدی دستمزد خود شدند. 

پیمانکار تولید رنگ اینترنشنال پینتز نتوانسته است با حسن نیت و با یک پیشنهاد بهتر پای میز مذاکره با اتحادیه کارگران بیاید و علاوه بر این، تهدید کرده است که در اعتراضات خارج از ساختمان اداری خود با پلیس تماس خواهد گرفت. 

کارگران این شرکت علاوه بر رنگ صنعتی عادی، رنگ‌های تخصصی تولید می‌کنند که در کشتی‌ها و تاسیسات دریایی استفاده می‌شود و همچنین پلیمری را تولید می‌کنند که در اکثر برندهای رنگ آکزو نوبل از جمله Dulux استفاده می‌شود و بسیار ارزشمند و گران است. 

کارگران می‌گویند شرکت در تامین مواد اولیه پتروشیمی پس از جنگ اوکراین مشکل پیدا کرده است. این اعتصابات می‌تواند تا ماه سپتامبر (پایان شهریور) ادامه پیدا کند. کارگرانی که دست به اعتصاب می‌زنند شامل کارگران تولید و توزیع، مهندسی و پشتیبانی فنی، برخی از پشتیبانی اداری و مدیریتی و پرسنل تحقیق و توسعه هستند. 

استیو کِیسون، مسئول منطقه‌ای اتحادیه‌ی یونیت، به خبرنگاران انگلیسی درباره این شرکت بزرگ اعلام کرده است: «این اقدام اعتصابی بیشتر ناگزیر باعث اختلال در عرضه محصولات رنگ بریتانیا می‌شود، اما این مناقشه کاملاً ساخته خود شرکت است. دولت و کارفرما هر فرصتی را برای ارائه پیشنهاد پرداخت منصفانه داشته است، اما از انجام آن خودداری کرده است. تهدیدهای شرکت مبنی بر تماس با پلیس به اعضای ما به دلیل استفاده از حق قانونی خود برای اعتراض نشان می‌دهد که آن‌ها چقدر رفتار غیرمنطقی دارند.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز