خبرگزاری کار ایران

پایان اعتصاب پرستاران انگلیسی به‌ علت اختلافات داخلی/ مخالفت دولت با رای‌‎گیری آنلاین برای سرکوب اعتصابگران

پایان اعتصاب پرستاران انگلیسی به‌ علت اختلافات داخلی/ مخالفت دولت با رای‌‎گیری آنلاین  برای سرکوب اعتصابگران
کد خبر : ۱۳۶۹۳۹۵

اختلاف میان دو اتحادیه پرستاران انگلیس بر سر رای‌گیری و بر سر مشروعیت انتخابات یکدیگر باعث شده که اعتصاب پرستاران برای افزایش حقوق مطابق تورم متوقف شود. این درحالی است که دولت هم با تنظیم ناصحیح آیین‌نامه‌های صنفی و انتخاباتی، باعث ایجاد اختلال در تشکل‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه گاردین چاپ لندن، اعتصاب‌های متوالی پرستاران مراکز درمانی انگلستان که عضو اتحادیه ان. اچ. اس یا اتحادیه سلطنتی کارکنان بخش درمان هستند، ممکن است این هفته به پایان برسد. 

این اعتصابات که از هفته پیش آغاز شده بود، می‌تواند در این هفته «به پایان راه برسد» زیرا رهبران کالج سلطنتی پرستاری تردیدهایی درباره انتخابات داخلی این تشکل‌های صنفی پرستاران دارند. 

رای اتحادیه RCN در مورد اقدامات اعتصابی بیشتر در انگلیس در ۲۳ ماه میلادی جاری اعلام شد، اما دبیرکل (پت کالن) برای اولین بار پیشنهاد کرده است که نتیجه مثبت آن مورد تردید است. 

دبیرکل اتحادیه پرستاران RCN، گفت: دولت چاره‌ای جز احیای مذاکرات حقوقی ندارد. بحران اتحادیه بزرگ پرستاران NHS با برنامه‌ریزی اتحادیه پرستاران برای «اعتصاب بزرگ» در انگلیس عمیق‌تر شده و اختلاف میان دو اتحادیه بر سر نوع رای گیری و نوع مشروعیت انتخابات یکدیگر باعث شده که اعتصاب پرستاران برای افزایش حقوق مطابق تورم متوقف شود. این درحالی است که دولت هم با تنظیم ناصحیح آیین‌نامه‌های صنفی و انتخاباتی، باعث ایجاد اختلال در تشکل‌ها می‌شود.

این اختلافات و توقف اعتصاب درحالی رخ می‌دهد که دولت محافظه کار انگلیس و نمایندگان راستگرای حزب محافظه کار درحال تدوین قانونی بودند که حق اعتصابات در بخش خدمات عمومی و دولتی را به شدت محدود کند. 

در انگلستان پرستاران از اسفندماه سال قبل سه بار دست به اعتصاب زده‌اند، اما RCN اتحادیه‌ای است که برای حفظ حمایت اعضای خود نیاز دارد تا به رای‌گیری درباره هیات مدیره و روند اعتصاب‌های بعدی دست بزند. این درحالی است که این اتحادیه نیز مانند NHS در میانه مذاکره بود و بحران داخلی آن مانع از حضور قدرتمند نمایندگان صنفی در پای میز مذاکره شد. 

بر اساس قوانین اتحادیه کارگری سال ۲۰۱۶، حداقل ۵۰ درصد از اعضای اتحادیه باید در رای گیری رای دهند تا نتیجه آن معتبر باشد. این یعنی RNC و NHS هرکدام باید ۱۵ هزار نفر را در رای‌گیری خود شرکت دهند. 

کالن در گفتگو با گاردین در جریان بازدید از بیمارستانی در گیلدفورد گفت: قوانین اتحادیه و فقدان گزینه رای گیری آنلاین می‌تواند به اعتصابات پرستاران در مورد حقوق و شرایط پایان دهد. 

وی که به دنبال افزایش دستمزد پرستاران است، گفت: معتقد هستم این وضعیت انتخابات و کمبود رای نشان‌دهنده حمایت از اعتصاب‌های اخیر است اما ممکن است حدنصاب آرا و مشارکت به آستانه ۵۰ درصدی خود رای نرسد. 

او گفت: کارکنان پرستاری همچنان می‌توانند برگه‌های رای خود را ارسال کنند، اما اینکه ده‌ها هزار نفر نمی‌توانند رای بدهند، حکایت از این دارد که اعتصاب به پایان راه رسیده است. سال گذشته از رای‌گیری امن آنلاین برای انتخاب نخست‌وزیر محافظه‌کار جدید استفاده شد، اما دولت با رای‌گیری آنلاین نهادهای صنفی مخالف است بنابراین واضح است که برخی از آن‌ها فقط می‌خواهند شنیدن صدایشان را برای کارگران سخت‌تر کنند. در بقیه هفته ما از بیمارستان‌ها بازدید خواهیم کرد و به مردم یادآوری می‌کنیم که اگر می‌خواهند فشار بر دولت را حفظ کنند، باید به صندوق پست و اینترنت مانند صندوق رأی فکر کنند.

اولین اعتصاب ملی در تاریخ RCN در ماه دسامبر انجام شد، با این استدلال که اتحادیه دستمزد برخی از پرستاران باتجربه از زمان روی کار آمدن حزب محافظه کار ۲۰ درصد به صورت واقعی کاهش یافته است. RCN در ابتدا خواستار افزایش ۲۰ درصدی دستمزد شده بود. 

اعتصابات بیشتر در ژانویه و فوریه و سپس مجدداً در آوریل پس از رد پیشنهاد بهبود یافته ۵ درصدی افزایش دستمزد برای سال‌های ۲۰۲۳-۲۴ و پرداخت یکباره حداقل ۱۶۵۵ پوند توسط اعضای RCN انجام شد. این بالاتر از میانگین ۴.۷۵ درصد افزایش حقوق کارکنان NHS در سال ۲۰۲۲-۲۳ بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز