خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب:

حقوق‌ها به موقع پرداخت می‌شود ولی فقط ۲۰ درصد خطوط تولید فعال است

حقوق‌ها به موقع پرداخت می‌شود ولی فقط ۲۰ درصد خطوط تولید فعال است
کد خبر : ۱۳۵۹۵۰۰

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب اراک گفت: بزرگ‌ترین مشکل در این واحد تولیدی، کمبود سرمایه در گردش است.

داوود عسگری (رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب اراک) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با آخرین وضعیت کارگران این شرکت تولیدی گفت: حقوق‌ها به موقع پرداخت می‌شود و ۱۱۳۰ کارگر شرکت آذرآب، عقب‌ماندگی مزدی ندارند؛ از این نظر وضع مجموعه خوب است.

او به یک نگرانی کارگران اشاره می‌کند: موضوع نگران‌کننده‌ای که سال گذشته منجر به اعتراضات کارگری در آذرآب شد، همچنان وجود دارد؛ اکنون نزدیک یکسال است که مدیریت جدید با حمایت استانداری سر کار آمده، حقوق کارگران به موقع پرداخت می‌شود اما همچنان خطوط تولید مشکل دارد و کار در شرکت به اندازه‌ای که باید، نیست.

به گفته‌ی این فعال کارگری، آذرآب سرمایه در گردش ندارد و به همین خاطر نمی‌تواند پروژه‌های جدید را کلید بزند؛ قراردادها عموماً روی کاغذ باقی می‌ماند.

عسگری می‌گوید:  قول داده بودند بعد از انتقالِ سهام به انرژی اتمی، دو اتفاق بیفتد؛ یکی اینکه بدهی‌های شرکت توسط سهامدار عمده پرداخت و به روز شود تا شرکت بتواند کارت بازرگانی بکیرد که این اتفاق نیفتاد؛ دوم اینکه یک مبلغ چشمگیر سرمایه در گردش به شرکت بدهند که پروژه‌ها انجام شود که این هم عملی نشد.

او اضافه می‌کند: خواسته کارگران این است که سهامدار کمک کند تا شرکت از بحران بیرون بیاید؛ در سفر رئیس‌جمهور به اراک و بازدید از کارخانه نیز همین مساله را عنوان کردیم؛ اگر قرار بود شرکت تمام نقدینگی را از اجرای پروژه‌ها به دست بیاورد، نقش سهامدار چیست؟ شرکت هر پولی از طرف‌های قرارداد می‌گیرد خرج پرداخت حقوق و خرید مواد اولیه می‌شود و چیزی برای نقدینگی در گردش نمی‌ماند.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب در پایان تاکید می‌کند: باید با تامین نقدینگی و سرمایه در گردش، کار به خطوط تولید برگردد و شرکت دوباره به روزهای اوج خود نزدیک شود؛ غیر از این باشد، بحران گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز