پاسخ سازمان تامین اجتماعی به گزارشی پیرامون خدمات مراکز درمانی سازمان و هزینههای دارو
تامین اجتماعی در واکنش به گزارش «پایانِ دورانِ شیرینِ درمان رایگان...» این خبرگزاری، جوابیهای ارسال کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در واکنش به گزارش با عنوانِ «پایانِ دورانِ شیرینِ درمان رایگان در مراکز سازمان...» منتشر شده به تاریخ پانزدهم اسفند سال ۱۴۰۱ این خبرگزاری، جوابیهای ارسال کرد که در آن به سوالات مطرح شده درمورد وضعیت درمان مستقیم، مراکز ملکی این سازمان و وضعیت عرضه دارو و لیستهای تحت پوشش توزیع رایگان دارو و خدمات رایگان در این مراکز این سازمان پاسخ داده است.
در بخشی از پاسخ این سازمان آمده است:
حسب و نظایف و ماموریتهای قانونی سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان و بازنشستگان عزیز در بالغ بر ۴۰۰ مرکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور با قوت ادامه دارد و نه تنها متوقف نشده بلکه توسعه ظرفیت این، بخش از اولویتهای اصلی این سازمان است؛ به نحوی که تنها در اسفند ماه سال گذشته شاهد افتاح و آغاز عملیات اجرایی ۷۸ پروژه عمرانی عمدتاً درمانی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق کمتر برخوردار بودیم. همچنین لازم به ذکر است در سال ۱۴۰۱ مجموعاً ۹۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ظرفیتهای ارائه خدمات درمانی در بخش درمان مستقیم این سازمان هزینه شد و در سال جاری نیز اعتباری ۱۱٫۵ هزار میلیارد تومانی برای این بخش پیش بینی شده است.
در خصوص ارائه خدمات درمانی و دارویی به بیماران خاص مانند دیالیزیها، سازمان اعلام کرده است: "مراکز درمانی ملکی این سازمان اقلام دارویی و ملزومات مصرفی تهیه شده برای درمان بیماران خاص دیالیزی کلیه و… به صورت رایگان تحویل میشود."
در بحث فقدان داروی رایگان در مراکز ملکی برای افراد بالای شصت اعلام شده است: "در کلیه مراکز درمانی ملکی سرپایی و بستری این سازمان اقلام دارویی ابلاغی شورای عالی بیمه به صورت رایگان تحویل بیماران تحت پوشش تأمین اجتماعی میشود، ضمناً در مراکز بیمارستانی هیأت مدیرهای وابسته به این سازمان جهت رفاه حال بیماران و جلوگیری از مراجعات مکرر بیماران به داروخانههای بخش درمان غیر مستقیم برای تهیه داروهای خارج از تعهدات بیمهای داروهای مذکور با اخذ هزینه ارائه میشوند."
متن کامل جوابیه به شرح زیر است: