خبرگزاری کار ایران

کارگران بیکار شده «کنتورسازی ایران» در انتظار بازگشت به‌کار

کارگران بیکار شده «کنتورسازی ایران» در انتظار بازگشت به‌کار
کد خبر : ۱۳۴۹۴۳۰

در حالی حدود سه سال از بلاتکلیفی شغلی نزدیک به ۱۰۰کارگر تعدیلی کارخانه کنتورسازی ایران می‌گذرد که طبق گزارش کارگران فعالیت این کارخانه با ۱۵۰ کارگر از سال گذشته شروع شده و کارگران تعدیلی به دنبال بازگشت به کار خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از «کارگران بیکار شده کنتورسازی ایران» خواستار مشخص شدن وضعیت شغلی و بازگشت به کار خود شدند.

کارگران اظهار کردند: کارخانه کنتورسازی که در شهر صنعتی البرز قزوین واقع شده است، ماه‌های پایانی سال ۹۸ به دلیل مشکلات «مدیریتی» و «رکود بازار فروش محصولات» چندسال به حالت تعطیلی موقت درآمد، بنابراین کارگران شاغل در آن؛ قبل و بعد از تعطیلی؛ طی چند مرحله تعدیل و بیکار شدند که در نهایت حدود ۱۲۰ کارگر از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۹برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند.

در این زمینه یکی از کارگران کنتورسازی ایران، گفت: با شروع به کار کارخانه قرار بود کارفرما کارگران را به کار سابق خود بازگرداند. هر چند کارفرما فعالیت کارخانه را بعد از چندین ماه تعطیلی از سر گرفت اما تعداد کمی (حدود ۲۰ نفر) از کارگران به کار سابق خود بازگشتند و هم اکنون حدود ۱۰۰ کارگر دیگر در بیرون از کارخانه پیگیر بازگشت به کار هستند.

او در تشریح مشکلات بیکاری خود گفت: در حدود سه سالی که بیکار هستم در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌ام اما به دلیل شرایط سنی‌ام؛ تا این لحظه هیچ کاری برای من و شمار دیگری از همکارانم پیدا نشده است.

او با اشاره به اینکه با رفع کامل  مشکلات کارخانه کنتورسازی ایران، حدود ۵۰۰ کارگر به صورت مستقیم مشغول بکار خواهند شد، افزود: کارگرانی که در بیرون کارخانه در انتظار کارهستند، مشکلات معیشتی زیادی دارند. فقط تعداد محدودی با انجام کارهای نظیر دستفروشی، مسافرکشی و نگهبانی واحدهای تولیدی و مسکونی معیشت خود را تامین می‌کنند اما مابقی هنوز نتوانسته‌اند برای خود شغلی پیدا کنند.

او گفت: درحالی من و سایر همکارانم به دنبال ایجاد شرایط برای بازگشت به کار هستیم که آن زمان مسئولان استانی وعده بازگشت به کار کارگران تعدیلی و اشتغال آن‌ها را در سایر واحدهای تولیدی داده بودند.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان استان قزوین در پیگیری وضعیت کارگران بیکار شده شرکت کنتورسازی ایران، افزود: در حال حاضر این کارخانه به هر صورت ممکن فعالیت خود را آغاز کرده و ما انتظار داریم بر اساس وعده‌ها اولویت جذب با نیروی کار قدیمی کارخانه باشد که سالهای عمر خود را در این کارخانه سپری کرده‌اند.

طبق اظهارات وی؛ هر یک از کارگران تعدیل شده کنتورسازی با ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار در آستانه بازنشستگی هستند اما به دلیل فاصله بیمه‌ای که بعد از بیکاری در سوابق بیمه‌ای آن‌ها ایجاد شده، امکان بازنشسته شدن برایشان فراهم نمی‌شود.

خبرنگار: سیدعیسی موسوی

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز