خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت برق و گاز واحدهای تولیدی را قطع نکند/ بانک‌‌ها ۴۰ درصد منابع خود را به تولید و اشتغال اختصاص دهند

دولت برق و گاز واحدهای تولیدی را قطع نکند/ بانک‌‌ها ۴۰ درصد منابع خود را به تولید و اشتغال اختصاص دهند
کد خبر : ۱۳۴۵۷۷۵

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها باید بر اساس تکالیف قانونی ۴۰ درصد منابع خود را به امر تولید و اشتغال اختصاص دهند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس با بیان اینکه برای رشد تولید باید موانع برداشته شده و دولت باید از خود شروع کند، گفت: وزارتخانه‌های نیرو و نفت باید از قطع برق و گاز واحدهای تولیدی صرفه نظر کرده و کسری خود را با احداث نیروگاه و پالایشگاه جبران کنند. 

سیدجواد حسینی کیا (عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم سنقر و کلیایی) در جلسه علنی امروز (چهارشنبه۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن گفت: رهبر فرزانه انقلاب امسال را سال «رشد تولید و مهار تورم» نام‌گذاری کردند. برای رشد تولید باید موانع برداشته شده و دولت باید از خود شروع کند. در این راستا وزارتخانه‌های نیرو و نفت باید از قطع برق و گاز واحدهای تولیدی صرفه نظر کرده و کسری خود را با احداث نیروگاه و پالایشگاه جبران کنند. 

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها باید بر اساس تکالیف قانونی ۴۰ درصد منابع خود را به امر تولید و اشتغال اختصاص دهند افزود: به تولید دانش بنیان باید اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته و صدور مجوزها با سهولت در اسرع وقت انجام شود. در مبارزه با قاچاق کالا جدی‌تر برخورد شود، این اقدامات می‌تواند به رشد تولید کمک کرده و فرمایش مقام معظم رهبری محقق گردد. 

وی با تاکید بر اینکه برای مهار تورم نیازمند اهتمام جدی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هستیم که در هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال گامی بلند و جدی بردارد اظهار کرد: عدم آقایی دلار و ارز خارجی و تقویت ریال رسالت دیگر بانک مرکزی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته خود با مسئولان نظام بود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: کمبود دارو و پزشکان متخصص در ایام نوروز کام مردم و مسافران نوروزی را تلخ کرد. تدبیر و چاره اندیشی فوری لازم است. هم اکنون کمبود دارو داد مردم را درآورده است. مردم به داروخانه‌های دولتی مراجعه می‌کنند اما دسترسی به دارو ممکن نیست. لذا دقت جنابعالی را به این امر معطوف میداریم تا اقدام جهادی کرده و نارضایتی‌های اجتماعی را بر طرف کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز