خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

لزوم رفع تبعیض در مخابرات/ «کارگزاران روستایی» محروم از امتیازات

لزوم رفع تبعیض در مخابرات/ «کارگزاران روستایی» محروم از امتیازات
کد خبر : ۱۲۲۶۰۲۲

فعال صنفی کارگزاران مخابرات روستایی به بیان دغدغه‌های این قشر پرداخت و گفت: تبعیض مقوله‌ای آزاردهنده است.

جمال ملا (فعال صنفی کارگزاران مخابرات روستایی کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با مطالبات این قشر از کارگران گفت: هر سال در روز جهانی کارگر، تمام مقامات و مسئولان از لزوم احقاق حق کارگران و بهبود وضعیت آن‌ها سخن می‌گویند اما در عمل مطالبات بسیاری برآورده نمی‌شود؛ صدای کارگران به گوش مسئولان نمی‌رسد و واقعاً نمی‌دانند طبقات مختلف مردم با چه سختی روزگار می‌گذرانند.

او در ارتباط با مطالبات کارگزاران مخابرات روستایی کشور که در روستاهای دورافتاده، وظایف سنگین مخابراتی را انجام می‌دهند، گفت: برخی حقوق قانونی کارگزاران رعایت نشده است؛ مانندِ  محاسبه سنوات کارگزاران از سال ۹۴ در حالی که اکثریت آنها بالای ۲۰ سال سابقه دارند، اجرای طبقه‌بندی ناقص بدون اینکه سابقه و مدرک لحاظ شده باشد و اینکه شمولیت طرح هم از شهریور ۹۹ در نظر گرفته شده است، تبعیض آشکار در پرداخت حقوق‌ها به نوعی که کارکنان شهری چندین برابر از کارکنان روستایی دریافتی دارند، مستثنی شدن کارگزاران از آیین‌نامه استخدامی سال ۸۹، نداشتن بیمه تکمیلی، عدم بروز رسانی بیمه‌ها، حذف سنوات زمان دولتی و ....

ملا اضافه می‌کند: اما در این روزها مهم‌ترین دغدغه، تبعیضی آشکاری‌ست که شرکت مخابرات در روز جهانی کارگر نسبت به کارگزاران روا می‌دارد به این ترتیب که در این روز در حالی مبلغی به عنوان عیدی به کارکنان شهری پرداخت می‌شود که ریالی به کارگزاران روستایی نمی‌پردازند؛ هرچند که در اصل کارگزاران روستایی به عنوان کارگر شناخته شده‌اند و طبیعتا باید عیدی مختص این روز شامل کارگزاران بشود.

به گفته وی، لازم است که شرکت مخابرات ایران نگاه و رویه تبعیض‌آمیز خود نسبت به کارگزاران مخابرات روستایی را تغییر داده و آنها را جزو بدنه و به عنوان نیروهای رسمی خود بپذیرد تا از اختلافات و مشکلات جلوگیری بشود.

نماینده کارگزاران مخابرات روستایی در پایان می‌گوید: با توجه به اجرای بخشنامه بازنشسته کردن کارکنان ۳۰ سال به بالای شرکت مخابرات، می‌توان از ظرفیت‌ها و استعدادهای کارگزاران استفاده بهینه کرده و آن‌ها را در رده و پست‌های سازمانی ادارات، جایگزین بازنشستگان نمود که این امر می‌تواند برای شرکت مخابرات نشانه‌ای از تغییر رویکردها باشد؛ این راه‌حل همچنین از لحاظ بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت جهت انجام امور و نیز رشد و اعتلای شرکت مخابرات، قطعاً کارایی‌ و اثرگذاری زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز