خبرگزاری کار ایران

مسئولان به شهرداری سی سخت کمک کنند/ انتظار کارگران برای دریافت عیدی و حقوق

مسئولان به شهرداری سی سخت کمک کنند/ انتظار کارگران برای دریافت عیدی و حقوق
کد خبر : ۱۲۰۱۱۱۶

کارگران شهرداری سی سخت می‌گویند: مسئولان کشوری و استانی به شهرداری سی سخت و کارگران آن کمک کنند تا از بحران مالی خارج شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (هفتم اسفندماه) کارگران شهرداری سی سخت هنوز در انتظار پرداخت مطالبات مزدی خود هستند. در روزهای پایانی سال که شهرداری به این کارگران با حدودا یکسال حقوق معوق شده، وعده داده بخشی از مطالبات آن‌ها را به همراه عیدی و پاداش پرداخت کند که تا امروز انجام نشده است.

یکی از کارگران با بیان اینکه مشکل شهرداری سی سخت کمبود نقدینگی است، گفت: نهادهای مسئول به شهرداری کمک کنند تا از این بحران خارج شود و مشکل کمبود نقدینگی و تاخیر در پرداخت معوقات مزدی کارگران یکبار برای همیشه حل شود.

او افزود: مسئولان شهری سی سخت باید پاسخگوی مشکلاتی باشد که برای کارگران این واحد خدماتی و خانواده‌های آن‌ها پیش آمده است؛ اما متاسفانه شهرداری به دلیل مشکلات اقتصادی موجود توان پاسخگویی ندارد و پیگیری کارگران از نهادهای مسئول همانند استانداری، فرمانداری، سازمان شهرداری‌ها و حتی ستاد بحران کشور که وعده کمک به شهرداری را در زمان وقوع زلزله اسفند ۹۹داده بود، بی‌نتیجه باقی مانده است.

این کارگر در ادامه درباره وضعیت معیشتی برخی از همکارانش گفت: برخی از همکاران حتی به اندازه یک وعده نان خالی پول در جیب ندارند و از دوستان خود قرض می‌کنند. بعد از یکسال معوقات مزدی، ناچاریم به همدیگر پول نان قرض بدهیم.

او افزود: مطالباتمان شامل یکسال بی‌حقوقی است، توقع نداریم در شرایط فعلی همه معوقات را یکجا بپردازند، اما همراه بخشی از طلبمان حداقل عیدی را بدهند که بتوانیم برخی از مایحتاج ضروری روزانه زندگی خود را تامین کنیم.

این کارگر اضافه کرد: مسئولان شهری گفته بودند به زودی مطالباتمان را به همراه عیدی پرداخت می‌شود؛ خدا کند این وعده محقق شود چند هفته و ماه نکشد؛ ما منتظریم امروز یا فردا حداقل بخشی از مطالبات‌مان را بگیریم.

او با بیان اینکه کارگران این واحد شهری خواستار آن هستند که هرچه سریعتر مسئولان به مشکلات مالی شهرداری سی سخت رسیدگی کنند، افزود: از آنجا که آقای نجار رئیس سابق ستاد بحران کشورچندین ماه پیش در بازدید از شهر زلزله زده سی سخت وعده پرداخت کمک مالی به شهرداری را داده بود، اخیرا شهردار به همراه ۵ نفر از اعضای شورای شهر برای وصول این کمک به ستاد بحران کشور درتهران مراجعه کرده بودند، متاسفانه پیگیری آن‌ها با تغییر رئیس ستاد بحران کشور بی‌نتیجه مانده است.

به گفته وی؛ انتظار داشتیم با مساعدت مسئولان پایان سال جاری شاهد بهتر شدن وضعیت شهر سی سخت، شهرداری وکارگران باشیم اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و وضعیت طبق روال قبل ادامه دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز