خبرگزاری کار ایران

کارگران سیمبان خواهان روشن شدن وضعیت شغلی خود شدند

کارگران سیمبان خواهان روشن شدن وضعیت شغلی خود شدند
کد خبر : ۱۱۹۷۰۷۵

کارگران حجمی و شرکتی «سیمبان» کشور خواستار تبدیل وضعیت قراردادهای خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم و تصویب قانونی که امنیت جانی انها را تضمین کند، هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران حجمی و شرکتی سیمبان کشور که در خطوط سرد و گرم توزیع برق مشغول کارند، خواستار تبدیل وضعیت قراردادهای خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم و تصویب قانونی که امنیت جانی انها را تضمین کند، از سوی نمایندگان مجلس هستند.

این کارگران گفتند: متاسفانه نیروهای سیمبان شرکتی و حجمی که در خط مقدم شرکت توزیع نیروی برق از جان و سلامتی‌شان مایه می‌گذارند تا چراغ هیچ خانه و کارخانه‌ای خاموش نباشد و آنها که در بحران‌هایی مثل سیل، زلزله، توفان، برف و… اولین نیروهای خدمت‌رسان هستند، از امنیت شغلی برخوردار نیستند.

به گفته آن‌ها؛ شرکت‌های توزیع برق برای سیمبانان حجمی، امنیت جانی و مالی را تامین نمی‌کنند.

آن‌ها اظهار داشتند: رفع تبعیض و بی‌عدالتی، یک خواسته قانونی است؛ وقتی ما برای شرکت توزیع برق کشور کار می‌کنیم، چرا قراردادمان مستقیم نیست و بخش زیادی از درآمد ماهانه‌مان به شرکتهای تامین نیرو و واسطه‌ها تعلق می‌گیرد.

این کارگران همچنین اظهار کردند: چندین سال است پیگیر تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات قانونی از پیمانکاران هستیم که انجام نمی‌شود این در حالیست که از چند ماه پیش به‌ دنبال ابلاغ بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه، تبدیل وضعیت شماری از کارگران ایثارگر شرکت توزیع برق ابلاغ شد.

کارگران با بیان اینکه جدا از موضوع تبدیل وضعیت، سیمبانان از امنیت جانی برخوردار نیستند، گفتند: سالهاست با حقوق نابرابر در ارتفاع بالای تیرک‌های برق در سخت‌ترین شرایط و استرس‌زا به کار مشغول بوده‌ایم و در این راه شمار زیادی از همکاران خود را بر اثر حوادث شغلی از دست داده‌ایم با این حال علارغم پیگیری‌های زیاد در بهبود وضعیت شغلی و جانی‌مان نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

یکی از این کارگران گفت: وزارت نیرو سیمبانان را جزو نیروی انسانی خود به حساب نمی‌آورد و می‌گوید آن‌ها از نیروهای پیمانکاری هستند و وزارت نیرو مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد.

وی افزود: همگان به سختی و مشقت‌بار بودن شغل سیمبانی اذعان دارند. شماری از سیمبانان در سال‌های و ماه‌های گذشته جان خود را از دست داده‌اند و شماری دیگر مصدوم و قطع عضو شده‌اند لذا از مسئولان بویژه نمایندگان مجلس استدعا داریم اقدامات لازم جهت تبدیل وضعیت و امنیت جانی این شغل را صورت دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز