«ارتقای روابط اقتصادی بین الملل» راهبرد اصلی وزارت کار
راهبرد اصلی وزارت کار ، ارتقای روابط اقتصادی و گسترش بازارهای تجاری بین المللی با کشورهای منطقه است.
به گزارش ایلنا، حامد فروزان مدیرکل امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اعلام خبر فوق افزود: در راستای دستیابی به جایگاه نخست اقتصادی در منطقه، تقویت روابط بازرگانی، صادرات به کشورهای همسایه، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و گسترش بازارهای تجاری بین المللی برای کالای ایرانی از اهداف مهم این وزارتخانه است.
مدیرکل امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : این در حالی است که بخشی از ظرفیتهای مهم اقتصادی ایران، ۱۵ کشور همسایه است که با دارا بودن ۵۶۰ میلیون نفر جمعیت و با ۲۵کشور منطقه فاصله نزدیکی دارد. بین این کشورها، کشورهایی همچون چین، هند و روسیه قرار دارند و بالقوه بازار بزرگی را برای مبادلات درونمنطقهای تجاری به خود اختصاص دادهاند.
فروزان اظهار داشت : ظرفیتهای موجود در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی شامل ؛ صنعت پتروشیمی، فولاد، خدمات اجتماعی، بخشهای کشاورزی و مواد غذایی، دارویی، سیمان، حمل و نقل، صنایع سلولزی گردشگری میتواند زمینه مناسبی را برای افزایش درآمدهای ارزی کشور فراهم کند و همچنین به شکوفایی اقتصادی برساند.
وی همچنین با اشاره به دستاوردهای ملی و بین المللی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه روابط بین الملل اقتصادی خاطرنشان کرد: فعال شدن راه ترانزیتی ایران به سوریه، دریای مدیترانه، آفریقا و تقویت بازار بزرگ صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی و اجتماعی، اتحاد اقتصادی منطقه ای سه کشور ایران، عراق و سوریه، احیا جاده ابریشم در غرب آسیا ، تشکیل ستاد توسعه روابط اقتصادی در منطقه و احیای دیپلماسی اقتصاد محور ، از مهم ترین اقدامات ایشان در حوزه اعلای جایگاه اقتصادی ایران اسلامی بود.
مدیرکل امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد : رفع موانع اجرایی، حمایت از حقوق صادرکنندگان در کشورهای مقصد و نظارت بر آن در مجامع بینالمللی، استفاده از شیوههای نوین بازاریابی فعال با همکاری بنگاههای اقتصادی وزارتخانه و جذب سرمایههای خارجی جهت مشارکت در پروژههای فناوری و نوآوری و تسهیل تامین کالاهای سرمایهای موثر در تولید در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.