مسکنی:
شفافیت و مردمی بودن دو راهبرد اساسی معاونت تعاون
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شفافیت و مردمی بودن را دو راهبرد اساسی معاونت تعاون در دولت سیزدهم دانست.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی درحاشیه بازدید ازتعاونی مصرف کارکنان این وزارتخانه اعلام کرد: تنها مسیر افزایش اعتماد عمومی به تعاونی ها، شفافیت است.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت مردمی بودن تعاونیها گفت: افزایش کمی و کیفی تعاونیها به شکل جدی از سوی وزارت مردم دنبال میشود.
وی تصریح کرد: هدف نهایی ما افزایش سهم بخش تعاون از کل کیک اقتصاد کشور است.
مسکنی تاکید کرد: برگزاری مجامع تعاونیها به صورت الکترونیکی انجام شود.
معاون امور تعاون ادامه داد: اصلاح ساختاروجلوگیری از گلوگاههای فسادخیز در تعاونیها به دو شکل نظارت بیرونی (بخش دولتی تعاون) و نظارت درونی (از طریق اعضای مجمع عمومی در مجامع سالانه تعاونی ها) انجام میشود.
وی افزود: وزارت مردم به عنوان متولی نظارت بخش دولتی تعاون، شفافیت و جلوگیری از فساد را از زیر مجموعههای خود آغاز میکند.
گفتنی است تعاونی مصرف کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ساختمانهای شماره یک و دو فعالیت میکند.
در این بازدید بهرام درستکار، مدیرعامل تعاونی مصرف کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» گزارشی از عملکرد این تعاونی از سالهای ۹۰ تا ۹۹ ارائه کرد.
تعاونی مصرف کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای ۳ هزار و ۱۹۵ نفر عضو است.
در حال حاضر۳ هزار و ۳۰۰ شرکت تعاونی مصرف با بیش از ۵ هزار فروشگاه در سطح کشور در گرایشهای کارگری، کارمندی و محلی در حال خدمترسانی به شهروندان است.