نورالهزاده:
ارتقای شاخص کارآفرینی، مزیتهای مناطق مختلف کشور/ صندوق کارآفرینی امید برای توسعه فعالیتهای کارآفرینانه تفاهم میکند
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در وبینار تخصصی «هر روستا یک محصول» گفت: این صندوق به منظور ارتقای شاخص کارآفرینی، مزیتهای مناطق مختلف کشور به خصوص روستاها را بررسی و شناسایی کرده است.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصغر نوراله زاده، تاکید کرد: با شعار «هر روستا یک محصول» و با حمایت و هدایت افراد برای فعالیت در زمینه مزیتهای اقتصادی هر منطقه از جمله تولید گل و گیاه یا فعالیت در زمینه تولید پوشاک و… انگیزه جوانان صاحب ایده و توسعه اشتغال در سطح خانوارها و روستاها افزایش یافته است.
وی افزود: با این اقدام، نه تنها از مهاجرت افراد جلوگیری شده بلکه موجب مهاجرت معکوس افراد از شهرها به روستاها و توسعه فعالیتها و صادرات کالا و محصولات شده است.
نوراله زاده اعلام کرد: صندوق کارآفرینی امید برای توسعه فعالیتهای کارآفرینانه با همراهی دفتر توسعه کارآفرینی، تفاهمنامهای با کانون کارفرمایی ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی نیز در دست اقدام دارد.
وی درباره روستاهایی که صندوق کارآفرینی امید در طرح هر روستا یک محصول محصولات با کیفیت وخوب تولید میکنند گفت: منطقه عباس آباد مازندران روستای کرکاس با ساخت و ایجاد گلخانههای متعدد تبدیل به قطب تولید گلهای زینتی شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره موفقیتهای روستاهای تحت پوشش صندوق کارآفرینی در طرح هر روستا یک محصول افزود: روستای ورزان در استان مازندران در تولید پوشاک به جایی رسیده است که محصولات تولیدی با مشابه خارجی آن تفاوتی ندارند.