خبرگزاری کار ایران

انتقاد آموزشیاران نهضت سوادآموزی از نحوه برگزاری آزمون ۲۵ تیر/ برای طرح امین و معلمان قرانی آزمون جداگانه برگزار شود

انتقاد آموزشیاران نهضت سوادآموزی از نحوه برگزاری آزمون ۲۵ تیر/ برای طرح امین و معلمان قرانی آزمون جداگانه برگزار شود
کد خبر : ۱۱۰۲۴۸۷

آموزشیاران نهضت سوادآموزی جامانده از آزمون سال گذشته گفتند: در آزمون ۲۵ تیر ماه آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروهای طرح امین و مربیان قرآنی نیز شرکت دارند که این امر مورد انتقاد نهضتی‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته مرکز آزمون جهاد دانشگاهی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: باتوجه به مجوز صادره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زمان برگزاری این آزمون از روز جمعه از ۱۸تیر ماه به‌روز جمعه ۲۵تیرماه ۱۴۰۰ تغییر پیداکرده است.

آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در ارتباط با تعویق زمان آزمون گفتند: خواسته ما از ابتدا لغو کلی آزمون جذب در این شرایط کرونایی است؛ جدا از آن سایر گروهای شغلی همانند سرباز معلم‌ها و حق‌التدریسی‌ها بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شدند و در حال حاضر تعویق آزمون نه تنها مشکل ما را حل نمی‌کند بلکه گروه‌های شغلی دیگری را وارد آزمون ما آموزشیاران کرده‌اند.

به گفته آموزشیاران نهضت سوادآموزی؛ با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۹ معلمان قرآن و امور فرهنگی و پرورشی (طرح امین) نیز در آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی گنجانده شدند.

آن‌ها در بخش دیگری از مشکلات خود گفتند: در حالی آموزش و پرورش علارغم خواسته ما اقدام به برگزاری آزمون کرده است که از یک ماه پیش سایت آزمون جهاد دانشگاهی برای ثبت‌نام آزمون ۲۵ تیر ماه آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی ۱۰ روز کاری فرصت داده بود که قانونا باید جهاد دانشگاهی بعد از مهلت داده شده ثبت‌نام را متوقف می‌کرد، آما از آنجا که دو گروه شغلی دیگر اعم از نیروهای طرح امین و معلمان قرآنی در آزمون آموزشیاران نهضت سوادآموزی حاضر هستند و حدود ۵ روز دیگر به آزمون استخدامی باقی نمانده، متاسفانه  سامانه ثبت‌نام همچنان فعال است و بر تعداد ثبت‌نامی‌ها اضافه می‌کنند.

طبق اظهارات آموزشیاران نهضت سوادآموزی؛ هرگونه تغییر و تبعیض برای ثبت‌نام‌کنندگان آزمون استخدامی خارج از فرصت تعیین شده عمل غیراخلاقی و غیرقانونی است و به نظر می‌رسد باید جهاد دانشگاهی نظارت خود را بر این سامانه بیشتر می‌کرد.

به گفته یکی از این آموزشیاران، ما نمی‌خواهیم با سایر گروه‌های متقاضی جذب ازجمله طرح امین و مربیان قرآنی در یک آزمون حاضر باشیم. وزارت آموزش و پرورش باید برای این گروه‌های شغلی آزمون جداگانه‌ای برگزار می‌کرد. جدا از آن چرا سامانه ثبت‌نام در هر روز برای ساعاتی همچنان فعال است و مجددا غیرفعال می‌شود.

او گفت: حدود ۶ هزار نفر از پذیرفته‌نشدگان که پس از ۱۰ تا ۱۵ سال فعالیت شغلی در نقاط محروم کشور به عنوان آموزشیار و آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی همچنان بلاتکلیفند، بعد از یک سال تلاش شبانه‌روزی موفق شدند پس از پذیرش نشدن در آزمون استخدامی بیستم تیر ماه سال ۹۹ مجددا در آزمونی دیگر برای ادامه همکاری شرکت کنند. این در شرایطی است که سازمان آموزش و پرورش به عنوان متولی نهضتی‌ها نباید سایر گروه‌های شغلی همانند طرح امین و معلمان قرآنی را وارد سهمیه استخدامی نهضتی‌ها کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز