صادقی:
اگر "۳۰۷۰" موفق بوده چرا شاهد این حجم از مراجعان هستیم؟
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، گفت: مجموعه خدمت دهندگان آموزش های لازم را دیدهاند، اما آیا جامعه هدف توانایی و اطلاعات لازم را دارد که بتواند از همین گوشی موبایل به درستی استفاده کند؟
به گزارش ایلنا، حسن صادقی در نشست بررسی اجرای طرح ۳۰۷۰ در سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه همه جامعه هدف ما با سیستم و تکنولوژی روز برای استفاده از سرویسهای غیرحضوری در بستر اینترنت آشنا نیستند گفت: مجموعه خدمت دهندگان آموزش های لازم را دیدهاند، اما آیا جامعه هدف توانایی و اطلاعات لازم را دارد که بتواند از همین گوشی موبایل به درستی استفاده کند؟
وی افزود: خدمت گیرندگان ما که نمیتوانند از این تکنولوژی استفاده کنند به مجموعههای خدمت رسان و پاسخگو مراجعه می کنند؛ به عنوان مثال در یکی از شهرکهای غرب تهران، کارگر بازنشستهای به یکی از مجموعه های خدمات دولت مراجعه کرده و برای گرفتن حکمش هفت میلیون تومان از او گرفتهاند!
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف طرح ۳۰۷۰ و ارائه خدمات غیرحضوری این است که مجموعه خدمت گیرندگان نمیتوانند از آن استفاده کنند اظهار کرد: نکته دیگر اینکه باید بررسی کرد که اگر طرح ۳۰۷۰ در کاهش بار مراجعات موفق بوده چرا شاهد این حجم از مراجعان در شعب و کارگزاریها هستیم. لازم است مکانیسمی طراحی شود تا دانش و اطلاعات جامعه هدف برای استفاده از این ابزار خوب و موثر را ارتقاء دهیم.
صادقی تاکید کرد که دانش خدمت گیرنده باید به روز شود تا بتواند فرایند این خدمت را به خوبی طی کند. خدمات غیرحضوری، کاری خوب و ارزشمند است، اما اگر ما به عنوان شرکای اجتماعی نظارت نکنیم این طرح به سرنوشت سایر طرح هایی که تا اجرا رفته و بعد متوقف شده دچار می شود. باید نظارت و کنترل کنیم تا طرح استمرار یابد.