تقاضای معلمان تبریز از وزارت آموزش و پرورش: رتبهبندی را براساس سند تحول بنیادین اجرا کنید!
جمعی از معلمان تبریز با مراجعه به اداره آموزش و پرورش این استان، خواستار توجه به مطالبات صنفی خود شدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، بیست و ششم اردیبهشت، جمعی از معلمان تبریز که تعدادی از آنها، معلمان تازه وارد و جوان بودند، با مراجعه به آموزش و پرورش این استان، خواستار توجه به مطالبات صنفی خود شدند.
این معلمان خواستههایی را مطرح کردند؛ از جمله، اجرای رتبهبندی بر مبنای سند تحول بنیادین و همسانسازی با مشاغل مشابه (هیئت علمی دانشگاه) طبق بند ۳ ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و برقراری فوقالعاده ویژه ۵۰ درصد به طور کامل طبق بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری.
معلمان میگویند: چرا باید فاصله عمیق میان دریافتی کارکنان وزارتخانههای مختلف باشد؛ چرا باید بین کادر آموزشی کشور تا این اندازه تبعیض مزدی وجود داشته باشد؟ یک هیات عملی دانشگاه، چند برابر یک معلم حقوق میگیرد؛ چرا؟!
این معلمان میگویند: نمایندگان مجلس در بررسی و تنظیم نهاییِ لایحهی رتبهبندی باید به دغدغههای معلمان به خصوص معلمان تازه وارد توجه کنند و به گونهای این لایحه را تغییر دهند که دریافتی همهی معلمان کشور به حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه یا کارمندان رسمی سایر وزارتخانهها از جمله رسمیهای نفت نزدیک شود.