خبرگزاری کار ایران

۳۳ کارخانه تولید خوراک آبزیان، دام و طیور در چهارمحال و بختیاری فعال است

 ۳۳ کارخانه تولید خوراک آبزیان، دام و طیور در چهارمحال و بختیاری فعال است
کد خبر : ۱۵۴۰۵۵۵

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۳ کارخانه تولید خوراک آبزیان، دام و طیور در این استان فعال است که پروانه‌های بهداشتی این مراکز از سوی اداره‌کل دامپزشکی صادر می‌شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسدی روز سه‌شنبه به‌مناسبت هفته دامپزشکی در نشست با خبرنگاران استان اظهارداشت: چهارمحال و بختیاری قطب تولید خوراک آبزیان، دام و طیور کشور است و ۳۳ کارخانه تولید خوراک آبزیان، دام و طیور در این استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تنها ۲۴ هزار کیلوگرم انواع خوراک و مکمل آبزیان از استان به خارج کشور صادر شد افزود: در نیمه نخست سال‌جاری ۳۴ هزار و ۵۸۵ تن انواع خوراک و مکمل آبزیان از استان به خارج کشور صادر شده است.

اسدی بیان کرد: در شش ماهه سال‌جاری ۸۷ هزار و ۶۷۰ کیلوگرم کنسرو ماهی، ۶۷ هزار کیلوگرم آلایش مرغی، ۲۴ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد، ۱۸۰ کیلوگرم تخم ماهی قزل‌آلا (خاویار) و ۹۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم محصولات لبنی از چهارمحال و بختیاری به کشورهای حوزه اوراسیا صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: سال‌جاری یک‌هزار و ۲۷۰ فقره نمونه‌برداری از ۱۵۱ مرکز انجام شده که از این تعداد یک‌هزار و ۲۶۱ مورد انطباق داشته و تنها ۹ مورد عدم‌انطباق از یک کارخانه شناسایی شده که در حال رفع است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۲۲ فقره پرونده قضایی و ۴۷۲ فقره اخطار کتبی بیان داشت: از مجموع پرونده‌های قضایی برای ۳۹ فقره جزای نقدی، یک مورد پلمب، ۱۹ مورد حبس برای متخلفان بهداشتی و ۹ فقره سایر موارد صادر شده است.

اسدی به انجام ۲۲ هزار و ۵۰۸ فقره بازدید در نیمه نخست سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: در نتیجه این بازدیدها یک‌هزار و ۴۹۰ فقره موارد غیربهداشتی شناسایی و ۱۲ هزار و ۵۰۶ کیلوگرم ماده دامی غیرقابل مصرف معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه سه کشتارگاه طیور در این استان فعالیت دارد افزود: در این کشتارگاه ها ۶ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۲۶ قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان کشتار  که از این تعداد ۱۹۲ هزار و ۱۴ قطعه به‌علت بیماری‌های و مشکلات مختلف ضبط و معدوم شد.

به گزارش ایلنا در چهارمحال و بختیاری سه کشتارگاه صنعتی دام و هفت کشتارگاه سنتی وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز