خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی خبر داد:

مزایده ۱۸۹ میلیارد تومانی اموال امیرمنصور آریا از ۲۱ بهمن

مزایده ۱۸۹ میلیارد تومانی اموال امیرمنصور آریا از ۲۱ بهمن
کد خبر : ۲۵۰۱۴۱

مرحله ارزش گذاری اموال صورت گرفته و اسناد بدست ما رسیده است. به زودی مزایده‌ای در تاریخ ۲۱ بهمن تا ۴ اسفند برگزار می‌شود و ۱۸۹ میلیارد تومان اموال او که شامل ۳۸باب ملک(۱۱ باب ملک تجاری و ۲۷ ملک مسکونی) است به فروش می‌رسد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی گفت: ۹۸ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی حجم موتور تحویل ما شده که ما تا پایان سال مزایده‌ای به منظور فروش برای خارج کردن از کشور برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اردشیر محمدی در سلسله نشست های خبری وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: وظیفه سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی، تعیین و تکلیف املاکی است که به شکل‌های مختلف به تصرف دولت در می‌آید. این سازمان مسوولیت‌ انحصاری تعیین و تکلیف اموال را برعهده دارد و همچنین مسوول جمع‌آوری، نگهداری، مدیریت، فروش و انهدام اموال تملیکی برعهده اوست.

محمدی گفت: این سازمان همچنین از تولید و حقوق مصرف‌کنندگان حمایت کرده و صیانت از بهداشت، فرهنگ و امنیت جامعه را برعهده دارد و از دستگاه‌های موثر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شود، که براساس پیش‌بینی در افق ۱۴۰۴ به عنوان امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت تنها تعیین و تکلیف‌کننده اموال مشمول است.

مدیر عامل سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲۲۰۰ میلیارد تومان اموال منقول و غیرمنقول را تعیین و تکلیف کرده به فروش رسانده‌ایم که ۵۵ میلیارد از این اموال منقول و ۱۶۵ میلیارد تومان اموال غیر منقول بوده است. از اموال منقول ۵۰ میلیارد تومان اموال متروکه، ۱۱۵ میلیارد تومان شامل اموال قاچاق بوده است که انتظار می‌رود این عدد تا پایان سال ۱۳۹۳ از مرز سه هزار میلیارد بگذرد.

وی گفت: در ماه گذشته سامانه مزایده الکترونیک در بخش غیرمنقول پیاده‌سازی شده و امیدواریم در سال آینده حراج الکترونیک هم برگزار کنیم. همچنین قصد داریم به صورت آزمایشی یک محموله طلا را در بورس مطرح کنیم و با استفاده از ظرفیت بورس به دنبال افزایش مشتری هستیم.

محمدی با اشاره به این که ترخیص خودروهای ۲۵۰۰ هزار سی‌سی براساس قانون ممنوع است، گفت: ما هم مکلف شده‌ایم که این خودروها را به فروش نرسانیم. ۹۸ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی حجم موتور تحویل ما شده که ما تا پایان سال مزایده‌ای به منظور فروش برای خارج کردن از کشور برگزار می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی با اشاره به کالاهای قاچاق مصادره شده در اختیار این سازمان گفت: کالاهای قاچاق مصادره شده شامل پوشاک، طلا، وسائل ارتباطی، دستگاه‌ها و منسوجات است که ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کالا امسال منهدم شده که مغایر با سلامت یا مغایر با شئونات مذهبی و فرهنگی بوده است و شامل مواد غذایی، دارو، البسه، مستعمل و مواد آرایشی و غیره می‌شود.

محمدی ادامه داد: ۹۸ درصد از کالاهای قاچاق قانونی می‌توانند وارد کشور شوند، اما افراد به دلیل سودجویی، این کالاها را قاچاق می‌کنند. سازمان برای اموال ضبط شده مجوز کسب می‌کند و اگر آنها مغایر با سلامت جامعه باشند منهدم می‌شوند در این زمینه نظر سازمان ملی استاندارد و بهداشت کسب می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی درباره فروش وثیقه هم گفت: بخشی از اموالی که به دست ما می‌رسد سند‌هایی است که افراد برای ضمانت دیگران به امانت می‌گذارند و سازمان مکلف است که این وثیقه‌ها را به فروش برساند، اما از آنجا که وثیقه‌گذار به دنبال نیت خیری بوده ما با خود وثیقه‌گذاران مذاکره و مصالحه می‌کنیم و وثیقه را با شرایطی به خود آنها واگذار می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: در واقع ۲۰ درصد وثیقه را نقد و بقیه را به صورت اقساط ۳۶ ماهه دریافت می‌کنیم بر این اساس ۸۰ درصد اموال وثیقه‌ای به خود وثیقه‌گذاران تحویل داده می‌شود.

محمدی در بخشی دیگر از صحبت های خود به کالاهای متروکه اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان کالاهای متروکه به ما رسیده که به دلیل تقاضای گمرک برای اعاده کالا بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان آن را به خود گمرک بازگرداندیم که بیشتر آنها کالاهای خط تولید، واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی در بخشی دیگر از صحبت های خود از فروش املاک امیرمنصور آریا خبر داد و گفت: مرحله ارزشگذاری اموال صورت گرفته و اسناد به دست ما رسیده است، بنابراین به زودی مزایده‌ای در این زمینه در تاریخ ۲۱ بهمن ماه تا ۴ اسفند ماه برگزار می‌شود و ۱۸۹ میلیارد تومان اموال او که شامل ۳۸باب ملک یعنی ۱۱ باب ملک تجاری و ۲۷ ملک مسکونی به فروش می‌رسد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز