معاون نظارت بیمه مرکزی:
بیمه توسعه حق صدور بیمهنامه و تمدید بیمه شخص ثالثرا ندارد
: تاکنون شکایات و اعتراضات متعددی از عملکرد شرکت بیمه توسعه به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات جاری و وقوع تخلفات متعدد در جبران کامل و به موقع خسارات بیمه گذاران و زیان دیدگان بیمه شخص ثالثاتومبیل واصل شده که علیرغم اقدامات نظارتی معمول شده، موارد تخلفات تاکنون کاملاً رفع نشده است.
معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، بیمه توسعه تا زمان تسویه کامل و نقدی بدهی به بیمهگذاران و دولت، حق صدور بیمهنامه جدید و تمدید بیمهنامههای قبلی در رشته بیمه شخص ثالثو بیمههای زندگی را نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از(شادا) حبیب میرزایی اظهارداشت: تاکنون شکایات و اعتراضات متعددی از عملکرد شرکت بیمه توسعه به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات جاری و وقوع تخلفات متعدد در جبران کامل و به موقع خسارات بیمه گذاران و زیان دیدگان بیمه شخص ثالثاتومبیل واصل شده که علیرغم اقدامات نظارتی معمول شده، موارد تخلفات تاکنون کاملاً رفع نشده است.
معاون نظارت بیمه مرکزی ادامه داد: این تخلفات به دلیل جریان سوء مدیریت حاکم بر شرکت رقم خورده و با مواردی نظیر تخلف در ذخیره گیری، عدم رعایت نصابهای سرمایهگذاری در آییننامههای مصوب شورای عالی بیمه و انتقال بیش از حد سرمایهگذاریها به بخش ساختمان و مستغلات، ترکیب نامناسب سهام داری عمده، توقف فرآیند افزایش سرمایه و ثبت در بورس و تخلفات متعدد دیگری که در نهایت منجر به نامناسب بودن سطح توانگری مالی موسسه مذکور شده است به نحوی که علاوه بر تخلفات متعدد انجام شده، مبالغ عمده از خسارت زیان دیدگان و دیون دولتی به میزان بلاتکلیف باقی مانده است.
وی تاکید کرد: بر این اساس کلیه اقدامات نظارتی لازم توسط نهاد ناظر صنعت بیمه کشور انجام و نهایتاً در راستای حمایت از بیمه گذاران و بیمه شدگان و زیان دیدگان و با توجه به عدم مشاهده عزم و اراده جدی جهت رفع مشکلات موجود از سوی مدیران اجرایی این شرکت و به خصوص عدم پرداخت حقوق قانونی و قراردادی عموم ذینفعان صنعت بیمه(مردم به عنوان بیمه گذاران و زیان دیدگان حوادثرانندگی از یک سو و دولت از سوی دیگر) بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده ۲۸ قانون شخص ثالثو در راستای وظایف قانونی خود پرونده تخلفات شرکت مذکور را به شورای عالی بیمه ارجاع کرد.