خبرگزاری کار ایران

بهروز علی‌شیری:

نیاز به جذب ۱۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی داریم

کد خبر : ۱۷۶۷۲۴

کشورهای حاشیه خلیج فارس ۵۰ میلیارد دلار در حوزه آب شیرین‌کن دریا سرمایه‌گذاری کردند و ما از این زمینه غافل شده‌ایم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی در نشست هم‌اندیشی سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد: برای دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصادی علاوه بر سرمایه‌گذاری داخلی نیاز به جذب ۱۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز علی‌شیری امروز در نشست هم‌اندیشی کارشناسی در مورد مشوق‌های سرمایه‌گذاری در سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد عنوان کرد: برای رسیدن به نرخ رشد ۸ درصدی باید سهم هر بخش از سرمایه‌گذاری مشخص شود، مثلا وزارت صنعت و معدن باید سهم خود را از سرمایه‌گذاری داخلی و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی مشخص کند و همچنین سهم سرمایه‌گذاری خارجی نیز با جذب ۱۵۰۰ میلیارد دلار مشخص شده است.

وی افزود: هیات مقررات‌زدایی که با حکم رئیس‌جمهور منصوب شده گاهی مصوبه‌ای دارد و یک مقررات زاید را برطرف می‌کند، اما در دستگاه اجرایی این مصوبه ۶ ماه معطل می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: دانشگاه‌ها متناسب با نیاز کشور دانشجو تربیت نمی‌کند مثلا دانشجویی که هم زبان انگلیسی و هم قانون سرمایه‌گذاری و هم اقتصاد بلد باشد، کم داریم.

وی افزود: براساس قانون مشارکت عمومی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی بعضی از مقررات را حذف کردیم اما این قانون ۶ ماه در دستگاه اجرایی معطل ماند.

علی‌شیری افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس ۵۰ میلیارد دلار در حوزه آب شیرین‌کن دریا سرمایه‌گذاری کردند و ما از این زمینه غافل شده‌ایم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز