خبرگزاری کار ایران

موسس و مالک برند آرسا مطرح کرد؛

ایران بازار پوشاک 80 میلیونی بالقوه دارد

ایران بازار پوشاک 80 میلیونی بالقوه دارد
کد خبر : ۱۲۴۱۹۹۶

موسس و مالک برند آرسا با بیان اینکه ایران بازار پوشاک 80 میلیونی بالقوه دارد، گفت: این بازار پتانسیل چشمگیرتری خواهد داشت شاید در حد ۳۰۰-۴۰۰ البته این بدان معنا نیست که کل این مناطق قطعا خریدار محصولات کنونی ما هستند. بلکه برای حصول به این مهم نیاز به تاثیر گذاری فرهنگی در امر پوشش داریم، نگاه جدیدی به پوشش ایرانی با پشتوانه ی فرهنگی غنی و ، کیفیتی در حد استانداردهای جهانی فقط با حمایت بی شائبه‌ی دولت از طراحان و تولیدکنندگان و عزم راسخ ما از سویی دیگر ممکن خواهد بود.

 علاوه بر این کشور ما برای  بسیاری از کشور های دیگر در منطقه حکم مادر فرهنگی دارد زیرا در سالیان دور این مناطق جزیی از ایران بزرگ بوده اند بخش بزرگی از قفقاز، افغانستان و آسیای میانه دربرگیرندهٔ تاجیکستان و ازبکستان کنونی،و ....

 

شکوفه اسفندیاری موسس و مالک برند آرسا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ گفت: تا شش ماه پیش در زمینه تولید پوشاک شخصی فعالیت می‌کردیم اما از شش ماه گذشته تاکنون در یک پروژه ی مشارکتی وارد فاز تولید انبوه شدیم به این علت  که بتوانیم از سالها تجربه مفید درزمینه طراحی و دوخت استفاده کنیم. منظور ما از تولید انبوه فقط تولیدی به صرف تولید انبوه برای ورود به بازار نیست بلکه یک کیفیت برتر ایرانی مد نظر ما است.

وی ادامه داد: همواره سه اصل بسیار مهم را مورد توجه قرار می‌دهیم،‌ تا کالای تولید شده کاملا قابل رقابت و حتی با کیفیت‌تر از کالاهای خارجی موجود در بازار ایران باشد. با تاکید بر دانش فنی در حوزه طراحی مطابق با طراحی روز و ایرانی ، که طبق اساسنامه مان نگاه ما به حوزه ی تولید به عنوان یک هنر صنعت ایرانی است .کیفیت دوخت و همچنین احترام به مصرف کننده بعنوان عضوی از خانواده تجاری ما که جزییات این بخش در این مقال نمی گنجد

موسس و مالک برند آرسا با بیان اینکه صادرات پوشاک میتواند ارز آوری بسیار بالایی برای کشور داشته باشد گفت: صنعت پوشاک کشور به دلیل قیمت تمام شده مناسبتر در بخش منابع انسانی که تقریبا در متطقه بدون رقیب است میتواند یکی از ارزآورترین صنعتها باشد و پیش بینی میکنیم که تا یکسال آینده بتوانیم به صادرات دست یابیم.

وی درخصوص وضعیت بازار کشور در حوزه پوشاک نیز گفت: معتقدم که بازار پوشاک ایران یک بازار تشنه‌ی بالقوه است و واقعا اگر کالای با کیفیت داخلی تولید شود مردم هیچ نیازی به تولیدات خارجی نخواهند داشت و امروزه با توجه به کرونا تولید با تحول بسیار خوبی مواجه شد اما مشکل عمده ما این است که به دلیل عدم استفاده از دانش فنی در این حوزه منابع ما تحلیل می‌رود.

اسفندیاری ادامه داد: کمتر برند داخلی داریم که با محوریت یک طراح لباس به تولید بپردازد، و بعضا به دلیل ضعف در طراحی و کیفیت دوخت بسیاری از این تولیدات درمارکت قابلیت رقابت ندارند و به دلیل عدم فروش در انبارها دپو می‌شود و به ناچار آن را با قیمت بسیار نازل روانه بازار می‌کنند که این عارضه دو ضربه ی مهم به بازار وارد می کند ۱-به دلیل غیرواقعی بودن قیمت عرضه ی این کالا ها ،چالش برای سایر تولیدکنندگان که کالاهای با کیفیت بالاتربه بازار عرضه می کنند ایجاد میشود و از سوی دیگر باعث سردرگمی مصرف کننده و اقبال آنان به کالاهای خارجی به دلیل عدم دسترسی به نیاز واقعی خود در بازار می شود. البته این بدان معنا نیست که این حوزه خالی ازتولیدات با کیفیت است بلکه به همان نسبت برندهایی نظیر سالیان با سرعتی چشمگیر قدرت خود را به نمایش گذاشتند .امیدوار م ما طراحان و تولید کنندگا ن با مدیریت صحیح منابع مالی و بکارگیری دانش فنی به سلیقه ی مردم نجیب کشورمان احترام   بگذاریم تا از حمایت بی دریغ آنان برخوردار شویم.

به اعتقاد وی دلیل استقبال و خرید مردم از برندهای خارجی صرفا به دلیل نام برند نیست بلکه به دلیل کیفیت بالای برندهای خارجی است،‌ گفت: اگر این بخش مدیریت صحیح شود معتقدم که بازار ایران یک بازار 80 میلیونی بسیار قابل توجه است و اینکه چرا نتوانستیم این اقبال مردم را جذب کنیم را باید ما به عنوان تولیدکننده پاسخ دهیم.

موسس و مالک برند آرسا همچنین درخصوص چالشها و دغدغه‌های خود نیز گفت: ضعف نیروی فنی و تخصصی دوخت داریم،‌کسانی که یک دوره دوخت را پشت سر گذاشته‌اند در کارگاه‌ها شروع به کار می‌کنند درصورتی که دانش فنی لازم را ندارند که این خود یک چالش مهم در تولید پوشاک است.و فکر میکنم اتحادیه ها با موظف کردن تولید کننده ها به استخدام نیروهایی با داشتن مدارک معتبر در زمینه ی دوخت تجاری با کیفیت ، و به عهده گرفتن آموزش این بخش ، قدم بزرگی خواهند برداشت.

وی ادامه داد: معتقدم که هربرندی الزاما نباید کارگاه اختصاصی داشته باشدبلکه باید کارگا  ههای مجهزی وجود داشته باشد که بازوی اجرایی برند در امر تولید باشند، در اکثر کشورها آتلیه‌های دوخت وجود دارد که نیروهای تخصصی به کار می‌گیرند.اما در ایران در بخش تولید چالشهای بسیاری داریم ملزومات تولید و یا درواقع نیازهای ما به صورت تخصصی از کوچکترین بخش اعم از نخ و دکمه به راحتی در بازار پیدا نمی‌شود و اقلام وارداتی نیز کیفیت لازم را ندارند. از طرف دیگر حمایت دولت از این تولیدکنندگان بسیار ناچیز  است به‌ویژه در برندهایی که کاملا دانش محور حرکت می‌کنند و برنامه و مسیر مشخصی دارند اقبال دولت بسیار تاثیر گذار خواهد بود

 

انتهای پیام/
ارسال نظر