خبرگزاری کار ایران

دیدار ها تازه شد

بعد از 50 سال عقاب های پرتقال از فاینورد میزبانی خواهند کرد

بعد از 50 سال عقاب های پرتقال از فاینورد میزبانی خواهند کرد
کد خبر : ۱۵۴۶۸۶۸

دور جدید مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در حالی آغاز خواهد شد که تیم بنفیکا پرتقال باید در ورزشگاه خانگی خود از فاینورد هلندی میزبانی کند که آخرین بار این دو تیم در یک بازی دوستانه به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 5 گله بنفیکا به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، بنفیکا و فاینورد در ادامه روند خوب خود امشب در استادیو دا لوژ به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم در این فصل تنها یک باخت داشته‌اند و در لیگ 36 تیمی قهرمانان وضعیت خوبی دارند هر چند در رقابت‌های داخلی پشت سر تیمی قدرتمند قرار گرفته‌اند.

زندگی برونو لاژه به عنوان مربی بنفیکا نمی‌توانست بهتر از این شروع شود و نتیجه شاخص دوران کوتاه مربیگری او در این تیم برد 4 بر صفر برابر اتلتیکومادرید بود. بنفیکا که در بازی اولش در لیگ قهرمانان در بلگراد 2 بر یک ستاره سرخ را شکست داده، یکی از هفت تیمی است که هر دو بازی اول‌شان در این رقابت‌ها را برده‌اند و تنها دورتموند تفاضل گل بهتری نسبت به تیم پرتغالی دارد. حالا بنفیکا می‌تواند برای نخستین بار بعد از 35 سال یعنی فصل 1990-1989 که تا فینال پیش رفت، سه بازی اولش در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا را ببرد.

بعد از اخراج راجر اشمیت به دنبال تساوی با موریرنزه، بنفیکا شش برد از شش بازی با لاژه به دست آورده و موفق به زدن 20 گل شده است اما هشت امتیاز با اسپورتینگ لیسبون که در هشت بازی ابتدایی فصل امتیازی از دست نداده، فاصله دارند هرچند یک بازی کمتر انجام داده‌اند. لاژه اجازه نداد شایعات درباره تبانی روی تیم اثر بگذارد و تیمش برابر تیم دسته چهارمی پویدم در جام حذفی به پیروزی 2 بر صفر رسید.

حالا بنفیکا برابر تیمی قرار می‌گیرد که در همین پیش فصل با آن بازی کرده، عقاب‌ها آن بازی را 5 بر صفر بردند و در رقابت‌های رسمی هم مقابل حریف هلندی موفق بوده‌اند. دو تیم بیش از نیم قرن است که در اروپا با هم روبه‌رو نشده‌اند اما بنفیکا در بازی‌های رفت و برگشت سال‌های 1963 و 1972 موفق به شکست فاینورد شده است.

فاینورد کارش در لیگ قهرمانان این فصل را با باخت تحقیرآمیز 4 بر صفر برابر بایرلورکوزن شروع کرد که میهمان با چهار گل برتری نیمه اول را به پایان رساند اما تیم برایان پریسکه پاسخ خوبی داد و یک بازی هیجان‌انگیز را مقابل خیرونا برد.

هر دو تیم پنالتی خراب کردند و دو گل به خودی بازیکنان خیرونا پیروزی را تقدیم فاینورد کرد. دیوید هانچکو، مدافع فاینورد، یک گل به خودی زد اما با دخالت VAR مردود شد اما بازیکنان خیرونا عزمشان را جزم کرده بودند که با گل به خودی ببازند و هم‌تیمی سابق هانچکو در اسپارتاپراگ، لادیسلاو کرایچی زحمت آن را کشید!

میهمان از این برد در اسپانیا روحیه خوبی گرفت چون در حالی که در هفت بازی اولش تنها دو برد به دست آورده بود، سه برد پیاپی کسب کرده است، 2 بر یک مقابل تیم سرسخت توئنته قبل از تعطیلات ملی و پیروزی 5 بر یک در زمین گواهدایگلز که با توجه به صعود این تیم به رقابت‌های اروپایی ارزش بالایی دارد. در هلند هم پی اس وی آیندهوون هر 9 بازی‌اش در لیگ را برده و فاینورد با یک بازی و 11امتیاز کمتر در رده چهارم قرار دارد.

بازی‌های خوب فاینورد امیدوارشان کرده که برای نخستین بار بعد از 53 سال دو بازی خارج از خانه در اروپا را ببرند هرچند میزبان امشب، خود فرم فوق‌العاده‌ای دارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز