خبرگزاری کار ایران

نبرد انتقامی

هانسی فلیک امشب از خودش انتقام خواهد گرفت

هانسی فلیک امشب از خودش انتقام خواهد گرفت
کد خبر : ۱۵۴۶۵۰۱

دور سوم مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در حالی برگزار خواهد شد که دو تیم بایرن مونیخ و بارسلونا به مصاف هم خواهند رفت، نبردی که می‌تواند رو در رو شدن فلیک با تیم سابق خود را به وجود آورد.

به گزارش ایلنا، یکی از بازی‌های شاخص دور سوم مرحله لیگ در لیگ قهرمانان اروپای فصل 2025-2024 امشب در کاتالونیا برگزار می‌شود و بارسلونا میزبان بایرن‌مونیخ است؛ اولی پنج و دومی شش بار قهرمان اروپا شده‌اند. هر دو تیم از دو بازی قبلی خود سه امتیاز گرفته‌اند و شکست در این مسابقه می‌تواند هر یک را با خطر بیرون ماندن از جمع 24 تیم اول مواجه کند.

شروع فوق‌العاده هانسی فلیک به عنوان مربی بارسلونا در این هفته ادامه یافت و با پیروزی 5 بر یک مقابل سویا فاصله سه امتیازی صدرنشین لالیگا با رئال مادرید حفظ شد. تنها لغزش داخلی بارسا در این فصل شکست در زمین اوساسونا بوده ضمن اینکه در موناکو هم باختند وقتی در نیمه اول ده نفره شدند. بارسا البته آن باخت را با پیروزی 5 بر صفر مقابل یانگ بویز جبران کرد تا برای بازی با غول آلمانی آماده شوند که تیم سابق فلیک و بهترین گلزن بارسلونا، روبرت لواندوفسکی است.

مربی بارسلونا حالا 17 تا از 20 بازی‌اش در لیگ قهرمانان را برده که بهترین میزان پیروزی در تاریخ لیگ قهرمانان و همچنین بهترین شروع یک مربی در 20 بازی ابتدایی‌اش در این رقابت‌ها است.

اما بارسلونا مقابل بایرن اصلاً سابقه خوبی ندارد و از 15 بازی قبلی با این تیم تنها دو پیروزی به دست آورده است. شش مسابقه آخر به نفع بایرن تمام شده از جمله پیروزی 8 بر 2 سال 2020 که با همین فلیک رقم خورد ضمن اینکه باواریایی‌ها بعد از آن بازی چهار برد به دست آورده‌اند بدون اینکه گلی بخورند.

یک شکست دیگر باعث می‌شود بارسلونا با طولانی‌ترین رکورد ناکامی‌اش برابر یک حریف برابر شود، رکوردی نامطلوب که به دهه 60 و تیم بی‌رقیب آن دوره، رئال مادرید مربوط می‌شود.

با 10 پیروزی مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان، بایرن می‌تواند با رکورد بیشترین پیروزی مقابل یک حریف در این رقابت‌ها برابر شود و نخستین تیمی شود که هفت برد متوالی برابر یک حریف به دست می‌آورد بعد از رئال مادرید برابر آژاکس در دهه 2010.

ونسان کمپانی هم امیدوار است تیمش به باخت دور دوم در زمین استون ویلا واکنش خوبی نشان دهد. این نتیجه به 41مسابقه بدون باخت بایرن در این مرحله لیگ قهرمانان پایان داد و ممکن است برای نخستین بار در تاریخ رقابت‌های اروپایی سه باخت متوالی خارج از خانه به نام بایرن ثبت شود بعد از آنکه در نیمه نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان آن شکست دراماتیک را در خانه رئال مادرید متحمل شدند.

در میانه سپتامبر، بایرن در یک هفته سه بازی را برد و 20 گل به هلشتاین کیل، دیناموزاگرب و وردربرمن زد اما بعد از آن دوره سختی را پشت سر گذاشتند و دو طرف باخت به استون ویلا، با بایرلورکوزن و آینتراخت فرانکفورت مساوی کردند. این هفته روند بدون برد بایرن به پایان رسید و هری کین در پیروزی 4 بر صفر مقابل اشتوتگارت ششمین هت‌تریکش در بایرن را به ثبت رساند تا با تفاضل گل بهتر نسبت به لایپزیگ در صدر جدول بوندس‌لیگا بمانند.

فصل برای مارک آندره ‌تر اشتگن تمام شده و فلیک احتمالاً هم برای این بازی و هم ال‌کلاسیکوی پیش رو به اعتماد به ایناکی پنیا ادامه می‌دهد با وجود آنکه وویچیک شزنی را خریده‌اند. دنی اولمو و گاوی هم بعد از طی دوران مصدومیت این هفته در لیست تیم قرار گرفتند که دومی دقایقی هم مقابل سویا به میدان رفت.

فرانکی دیونگ هم به بازگشت کامل نزدیک شده و از چند هفته پیش که به تیم برگشته هنوز در ترکیب اصلی قرار نگرفته است اما مارک برنال با مصدومیت شدید زانو تا مدت‌ها نمی‌تواند بازی کند. میزبان همچنین فران تورس را به دلیل همسترینگ و همچنین دو مدافع میانی، رونالد آرائوخو و آندریاس کریستنسن را در اختیار ندارد برای همین پائو کوبارسی جوان در یک بازی بزرگ دیگر در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.

بایرن الکساندر پاولوویچ را ندارد که در پنج دقیقه ابتدایی بازی با اشتوتگارت ترقوه‌اش شکست و ژوائو پالینیا احتمالاً جایش را می‌گیرد. رافائل گریرو این اواخر در دفاع راست به کار گرفته شده اما کانراد لایمر هم می‌تواند در این پست بازی کند با توجه به اینکه یاشوا کیمیش در خط میانی جلوتر از لئون گورتزکا به بازی گرفته می‌شود.

جمال موسیالا غایب بزرگ تیم میهمان خواهد بود اگر از مصدومیت رها نشود. دو مدافع راست تیم، یوسیپ استانیشیچ و ساشا بوی هم مصدوم هستند که گریرو مجبور به تغییر پست شده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز