خبرگزاری کار ایران

حساسیت در برنابئو

جدال زنبور ها با کهکشانی ها/ نبرد انتقامی

جدال زنبور ها با کهکشانی ها/ نبرد انتقامی
کد خبر : ۱۵۴۶۱۵۴

تیم فوتبال رئال مادرید پس از شکست عجیب برابر لیل فرانسه امشب در ورزشگاه خانگی خود از دورتمند میزبانی خواهد کرد تا بازی فینال فصل قبل تکرار شود.

به گزارش ایلنا، رئال مادرید و بوروسیادورتموند در تکرار فینال فصل قبل لیگ قهرمانان، امشب در برنابئو رقابت را از سر می‌گیرند. تقریباً پنج ماه قبل تیم کارلو آنچلوتی با پیروزی برابر دورتموند برای پانزدهمین بار قهرمان اروپا شد بعد از آنکه تیم آلمانی فرصت‌های خوبی را برای گلزنی در ویمبلی از دست داد.

رئال مادرید همیشه فرمول موفقیت در لیگ قهرمانان را دارد و مهم نیست کار چقدر برایش سخت می‌شود و در فینال فصل قبل وقتی دورتموند از برتری‌اش استفاده نکرد تاوانش را با دو گل در نیمه دوم پرداخت.

اما قدرت سفیدها در این فصل کمی افت کرده و در دور دوم بازی‌های فصل 2025-2024 نخستین باخت خود در اروپا را بعد از نزدیک به ۱۷ ماه متحمل شدند و با گل جاناتان دیوید به لیل باختند. البته مدافع عنوان قهرمانی در دور اول حریف دیگری از آلمان یعنی اشتوتگارت را ۳ بر یک شکست داد اما سه امتیاز حتی برای قرار گرفتن در جایگاه سیدبندی شده پلی‌آف هم کافی نیست و در حال حاضر در جدول ۳۶ تیمی مرحله لیگ در رده هفدهم قرار دارند.

تیم آنچلوتی البته به آن باخت شگفت‌انگیز واکنش خوبی نشان داده و در دو طرف تعطیلات بازی‌های ملی برابر ویارئال و سلتاویگو به پیروزی رسیده است. مادرید هفته آینده در برنابئو ال کلاسیکو را برگزار می‌کند.

شکست‌ناپذیری لیگ قهرمانان دیگر برای رئال مادرید تمام شده اما این تیم از آوریل ۲۰۲۲ در رقابت‌های خانگی لیگ قهرمانان نباخته هرچند در پنج بازی آخرشان در خانه در لیگ قهرمانان موفق به کلین‌شیت نشده‌اند.

اگر دورتموند در فینال فصل پیش مثل بازی با سلتیک سه هفته قبل، بی‌رحمانه و فرصت‌طلبانه بازی می‌کرد، با مدال قهرمانی راه اسپانیا را در پیش می‌گرفت چون تیم نوری شاهین در برابر شاگردان برندان راجرز هفت گل زدند. دایزن مائدا به گل امره جان پاسخ داد اما کریم آدیامی هت‌تریک کرد و سرگی گیراسی دو گل و فلیکس انمچا یک گل زدند تا نایب قهرمان فصل قبل کولاک کند. آنها در دور اول هم سه گل بدون پاسخ به کلاب بروژ زدند و برای همین با تفاضل گل عالی در صدر جدول لیگ قهرمانان قرار دارند، بالاتر از شش تیم دیگر که دو بازی اول‌شان را برده‌اند.

بازی‌های فوق‌العاده دورتموند در اروپا در تضاد است با نتایج پرفراز و نشیب داخلی این تیم؛ میهمان امشب در این هفته به سختی ۲ بر یک از سد سنت پائولی گذشت هر چند در دو بازی آخر خارج از خانه‌شان

۵ بر یک به اشتوتگارت و ۲ بر یک به اونیون برلین باختند. حالا یک رکورد نامطلوب در انتظار دورتموند است، آنها هفت بار در برنابئو بازی کرده‌اند که با پنج شکست و دو تساوی همراه بوده و در تاریخ لیگ قهرمانان سابقه ندارد تیمی در هشت بازی اول خود در ورزشگاه رقیب برنده نشده باشد.

 

کیلیان امباپه که اخیراً در یک پرونده تجاوز به عنف در سوئد درگیر شده و خودش قویاً آن را انکار می‌کند، به طور کامل از مشکل عضلانی رها شده و رئال برای این بازی همان سه مصدوم بلندمدت خود را دارد، دنی کارواخال، داوید آلابا و براهیم دیاس. فصل برای کارواخال تمام شده و شایعاتی شکل گرفته درباره اینکه مادرید در ژانویه به دنبال جذب ترنت الکساندر آرنولد از لیورپول خواهد بود اما در حال حاضر لوکاس واسکس سمت راست دفاع را در اختیار دارد.

یک تغییر در ترکیب اصلی رئال ممکن است در سمت دیگر دفاع باشد و فرلان مندی جای فران گارسیا را بگیرد ضمن اینکه رودریگو هم به بازگشت به ترکیب اصلی چشم دارد و اینکه احتمالاً جای ادواردو کاماوینگا را بگیرد.

هت تریک آدیامی مقابل سلتیک برای این مهاجم مورد توجه لیورپول گران تمام شد و او در آغاز نیمه دوم دچار مصدومیت همسترینگ شد به نحوی که شاید تا اوایل آذر نتواند بازی کند. او در کنار یولین دورانویل، جووانی رینا و یان کوتو در فهرست مصدومان دورتموند است اما پاسکال گراس و نیکلاس سوله شرایط مبهمی دارند که دومی بین دو نیمه برد مقابل سنت پائولی مجبور به ترک زمین شد.

انمچا یا جیمی باینو گیتنز جای گراس را پر می‌کنند اگر لازم باشد؛ اگر دومی بازی کند و گل بزند جوان‌ترین گلزن انگلیسی تاریخ به رئال مادرید در لیگ قهرمانان می‌شود و رکورد آلن اسمیت که در سال ۲۰۰۱ در ۲۰ سالگی برای لیدزیونایتد گل زد، شکسته می‌شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز