خبرگزاری کار ایران

سومین قربانی

فوتبال بولیوی قتلگاه بازیکنان جوان/ مرگ عجیب جان ماریو

فوتبال بولیوی قتلگاه بازیکنان جوان/ مرگ عجیب جان ماریو
کد خبر : ۱۵۴۶۰۹۶

جان ماریو تیرادو آلوارز بازیکن 22 ساله شاغل در فوتبال بولیوی در حالی که با باشگاه خود تمرین می‌کرد ناگهان به زمین افتاد و در گذشت.

به گزارش ایلنا، جمعه گذشته، جان ماریو تیرادو آلوارز بازیکن 22ساله و کلمبیایی رئال کوچابامبا که یکی از 9 لیگ تشکیل دهنده سیستم رقابت منطقه‌ای در بولیوی است، در حال تمرین با باشگاهش، روی زمین افتاد و درگذشت.

این موضوع، 19اکتبر، توسط رسانه‌های محلی تأیید شد و به دلیل انتشار این خبر تکان‌دهنده و غم‌انگیز، غوغای زیادی به پا کرد. نگران‌کننده‌ترین موضوع این است که رسانه‌های بولیوی گزارش می‌دهند که او سومین فوتبالیستی است که در شرایط مشابه در سال 2024 جان خود را از دست می‌دهد. بنابراین، هشدارها شروع شده و اگرچه مرگ این بازیکنان ارتباط مستقیمی با یکدیگر نداشته اما نگرانی‌هایی را به وجود آورده و به همین دلیل رسانه‌‌ها اطلاعاتی را منتشر کرده‌اند تا توجه مقامات فوتبال بولیوی را به این موضوع جلب کنند.

در این مورد، مشکلی درباره ارتفاع وجود ندارد، چون کوچابامبا در ارتفاع 2558 متری از سطح دریا قرار دارد و تیم ملی کلمبیا در آنجا تمرین می‌کرد تا برای بازی خود با بولیوی در ال‌آلتو (در ارتفاع بیش از 4000متر از دریا) در مقدماتی جام جهانی 2026 آماده شود. اما اینکه رسانه‌های بولیوی مدعی هستند که باید از شرایط تمرین و مسابقه بازیکنان مطلع شوند، قابل توجه است.

به همین دلیل مارکا در گزارشی دلیل دو مرگ قبلی بازیکنان فوتبال در سال 2024 را مرور کرده است. اولین مورد مربوط به گیلرمو دنیس بلتران کلمبیایی در تیم رئال سانتاکروز بود که در ماه مارس رخ داد. او در حین تمرین جان خود را از دست داد.

دلیل مرگ او را کمبود تجهیزات پزشکی و دفیبریلاتور برای درمان فوریت‌های مربوط به مشکلات قلبی اعلام کردند. در ماه سپتامبر هم، جاناتان فرناندز لیماچی، بازیکن بولیویایی باشگاه فاتیک، جان خود را از دست داد. او پس از یک ضربه سخت در جریان یک بازی به درستی مورد معاینه قرار نگرفت و چند ساعت بعد در خانه‌اش درگذشت.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز