خبرگزاری کار ایران

مسیر اشتباه آرتتا

برای قهرمانی در لیگ نیاز به یازده بازیکن است

برای قهرمانی در لیگ نیاز به یازده بازیکن است
کد خبر : ۱۵۴۵۶۷۵

تیم فوتبال آرسنال در شب شکست خود بار دیگر 10 نفره شد تا این سومین بازی باشد که شاگردان آرتتا با یک یار کم تر بازی را به پایان می‌رسانند.

به گزارش ایلنا، فقط هشت بازی از لیگ برتر گذشته و آرسنال سه اخراجی داشته است، این مسأله چطور می‌تواند روی شانس قهرمانی تیم تأثیر بگذارد؟ ویلیام سالیبا آخرین بازیکن آرسنال است که کارت قرمز گرفت و برای اولین بار در حرفه‌اش اخراج شد، تیم هم با دو گل به بورنموث باخت و شکست‌ناپذیری‌اش در لیگ برتر به پایان رسید.

پیش از این دکلان رایس و لئاندرو تروسار اخراج شده بودند و هر بار که آرسنال ده نفره شده امتیاز از دست داده است. در دقیقه ۳۰ بازی شنبه‌شب مدافع فرانسوی ابتدا کارت زرد گرفت و داور با بازبینی ویدیویی کارت قرمز را نشان داد.

در کوتاه‌مدت اخراج سالیبا باعث می‌شود این بازیکن تأثیرگذار دیدار خانگی هفته آینده برابر لیورپول صدرنشین را از دست بدهد و ناکامی در این مسابقه برای توپچی‌ها گران تمام می‌شود چون این بازی به نوعی شش‌امتیازی و مسابقه مدعیان قهرمانی است.

میکل آرتتا مربی آرسنال بعد از این شکست گفت: «بازی در این سطح با یک یار کمتر آن هم به مدت ۶۵ دقیقه واقعاً سخت است. این اتفاق افتاد هرچند ما درباره آن حرف زده بودیم. قطعاً اگر می‌خواهیم به آن جایگاه مورد نظر برسیم، به ۱۱ بازیکن نیاز داریم اگرچه در این بازی با ۱۰ نفر هم بازی خوبی انجام دادیم.»

مثل کارت قرمز تروسار مقابل منچسترسیتی و رایس در بازی برایتون به خاطر تأخیر در شروع مجدد بازی، اخراج سالیبا هم اجتناب‌پذیر بود. پاس بد تروسار مدافع فرانسوی را در موقعیت خطرناکی قرار داد و او نتوانست خودش را برساند برای همین مرتکب خطا شد.

خبر نگران‌کننده برای آرسنال اینکه گرفتن کارت قرمزهای زیاد چندان با شانس قهرمانی تیم همخوانی ندارد. منچسترسیتی در چهار سال اخیر قهرمان شده درحالی‌که هیچ وقت بیشتر از دو کارت قرمز در این چهار فصل نگرفته.

در واقع آخرین بار که بیشتر از این گرفتند، چهار کارت در فصل 2020-2019 بود که لیورپول به قهرمانی رسید. باید تا فصل 2016-2015 به عقب برگردید و فصل خاطره‌انگیز لسترسیتی را به یاد آورید اگر می‌خواهید تیمی با تعداد کارت قرمزهای الان آرسنال به عنوان قهرمانی رسیده باشد را بشناسید. آرسنال که برای نخستین بار بعد از ۲۰سال به دنبال قهرمانی لیگ برتر است، در این سه بازی همراه با اخراجی دو تساوی و یک باخت داشته و در پنج بازی دیگرش امتیازات کامل را به دست آورده است.

این تیم آخرین بار در فصل 2012-2011 در هشت بازی ابتدایی سه اخراجی داشته. اخراج بازیکنان یکی از مسائل تیم از زمان آمدن آرتتا به آرسنال بوده، از باکسینگ دی ۲۰۱۹ که این مربی اسپانیایی آمده، توپچی‌ها ۱۸ اخراجی داشته‌اند که از نزدیکترین رقیب‌شان در لیگ برتر پنج کارت قرمز بیشتر است.

پیش از این هم درباره این مسأله صحبت شده، بعد از آنکه بازیکنان آرسنال در چهار بازی ژانویه ۲۰۲۲ سه اخراجی داشتند، آرتتا گفت: «در سه بازی قبلی ده‌نفره شدیم، نمی‌شود چنین مسابقه‌ای را برد.»

البته در زمان مربیگری آرسن ونگر در آرسنال، رکورد انظباطی نامناسب تیم را از رسیدن به قله فوتبال انگلیس منع نمی‌کرد. این فرانسوی سه بار قهرمان انگلیس شده و هر سه بار تیمش در هر فصل حداقل سه کارت قرمز گرفته است. آنها در فصل 2002-2001 با شش اخراجی به قهرمانی لیگ برتر رسیدند. در مجموع در ۸۲۸ بازی لیگ برتر با مربیگری ونگر، بازیکنان آرسنال ۷۸ کارت قرمز گرفتند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز