خبرگزاری کار ایران

سقوط آزاد

اسکاتلند در مسیر سراشیبی/نسل طلایی اما بدون بازدهی!

اسکاتلند در مسیر سراشیبی/نسل طلایی اما بدون بازدهی!
کد خبر : ۱۵۴۲۶۴۴

تیم ملی اسکاتلند که در چند سال اخیر توانسته بود عملکرد خوبی از خود نشان دهد اما نتایج های چند وقت اخیر این تیم در عرصه ملی و حتی باشگاهی باعث شده حتی با وجود ستاره های جوان و شاغل در لیگ های معتبر اروپایی هم کارایی خود را از دست بدهند.

به گزارش ایلنا، فوتبال اسکاتلند در سال‌های اخیر چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی، با یک پیشرفت قابل توجه همراه بوده و تیم ملی اسکاتلند حضور در دو دوره اخیر جام ملت‌های اروپا را تجربه کرده است.

در مقدماتی یورو ۲۰۲۴، تنها اسکاتلند موفق به پیروزی مقابل اسپانیا، قهرمان مسابقات اصلی شد و همین موضوع نشان‌دهنده این موضوع بود که تیم ملی اسکاتلند می‌تواند آینده درخشانی با حضور ستارگانی چون چه آدامز، اسکات مک‌تامینی، اندی رابرتسون، جان مک‌گین و سایر بازیکنان حاضر در لیگ‌های معتبر اروپایی داشته باشد. با این حال شرایط فعلی فوتبال اسکاتلند در رده ملی و باشگاهی، هیچ نشانی از وضعیت روبه‌پیشرفت سال‌های اخیر ندارد و تیم ملی اسکاتلند، نتوانسته نماینده خوبی برای فوتبال این کشور در بالاترین سطح فوتبال ملی اروپا باشد.

پس از حذف در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، اسکاتلند سه شکست متوالی را در مرحله گروهی سطح اول لیگ ملت‌های اروپا تجربه کرده تا آمار این تیم در شش بازی اخیر به پنج شکست و یک تساوی برسد. این موضوع، فشار رسانه‌ها روی استیو کلارک، سرمربی باتجربه و پیش از این موفق تیم ملی اسکاتلند را افزایش داده است. اوضاع در فوتبال باشگاهی نیز چندان بر وفق مراد یکی از قدیمی‌ترین کشورهای صاحب فوتبال در جهان نیست.

سلتیک قهرمان بلامنازع فوتبال اسکاتلند در لیگ قهرمانان اروپا با هفت گل از دورتموند شکست خورد و رنجرز پس از ناکامی در صعود به لیگ قهرمانان اروپا، در لیگ اروپا با چهار گل مغلوب میهمان خود المپیک لیون شد؛ نتایجی که بیش از هر زمان دیگری، نشان‌دهنده فاصله زیاد فوتبال اسکاتلند با فوتبال تیم‌های سطح اول فوتبال در اروپاست.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز