خبرگزاری کار ایران

یک قدم تا صعود

خیز بلند رونالدو برای شکستن رکوردی دیگر

خیز بلند رونالدو برای شکستن رکوردی دیگر
کد خبر : ۱۵۴۲۵۹۳

تیم ملی پرتقال با شکست لهستان یک گام دیگر به صعود از مرحله گروهی نزدیک تر شد و با پیروزی برابر اسکاتلند صعود خود را قطعی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، روبرتو مارتینس در دقیقه 63 بازی با لهستان، کریستیانو رونالدو را بیرون کشید اما در مصاحبه بعد از پیروزی 3 بر یک پرتغال مقابل لهستان اطمینان داد او دقایق بازی ستاره 39ساله را مدیریت می‌کند. رونالدو در این بازی گل زد و بعد از گل برناردو سیلوا، برتری تیمش را دوبرابر کرد.

پیوتر زیلینسکی ترس را به جان میهمان انداخت اما گل به خودی یان بدنارک، پرتغال را از حفظ رکوردش مطمئن کرد؛ سلسائو تنها تیم لیگ A ملت‌های اروپا است که هر سه بازی‌اش را برده است. بعد از پرتغال، کرواسی که 2 بر یک اسکاتلند را شکست داد، با شش امتیاز در رده دوم گروه یک قرار دارد. لهستان هم سه امتیازی است و اسکاتلند بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

رونالدو که در سال 2024 در رقابت‌های ملی و باشگاهی موفق به زدن 33 گل شده، در این بازی تعداد گل‌های دوران حرفه‌ای خود را به 906 گل رساند و با این آمار با دو تا از اسطوره‌های دنیای فوتبال برابر شد. او به تنهایی 906 گل زده و با مجموع گل‌های دیگو مارادونا و زلاتان ابراهیموویچ برابر شد. او می‌تواند در دیدار سه‌شنبه شب برابر تیم قعرنشین گروه این آمار را افزایش دهد.

کاپیتان پرتغال جای خود را به دیوگو ژوتا داد که روی گل سوم نقش داشت و در زمان حضورش در بازی سه ضربه به سمت دروازه میزبان زد.

مربی اسپانیایی پرتغال تأکید کرد رونالدو در بازی با اسکاتلند هم نقش خواهد داشت: «این بخشی از مدیریت بازیکنان است وقتی شما در 72 ساعت دو بازی دارید. ژوتا بازی خوبی انجام داد اما رونالدو نظیر ندارد. نیمه اول خیلی خوب بود، ما بازی را کنترل کردیم، فرصت به وجود آوردیم، هماهنگ بودیم، در مقابل نقاط قوت لهستان خوب دفاع کردیم و گل‌های عالی زدیم. سختی کار دو بازی خارج از خانه در 72 ساعت است اما بازیکنان تعهد خود را نشان دادند.»

مارتینس، رناتو ویگا را تحسین کرد که نخستین بازی‌اش را انجام داد و در قلب دفاع کنار روبن دیاز قرار گرفت. مدافع چلسی هفت دفع توپ داشت که در این بازی رکورد بود و به خوبی روبرت لواندوفسکی را مهار کرد به نحوی که کاپیتان لهستان تنها دو ضربه به سمت دروازه پرتغال زد که هیچ کدام در چهارچوب نبود: «او در اردوی ماه سپتامبر به خوبی در تیم جا افتاد، بازیکن جسوری است با قدرت ارتباط بالا که می‌تواند فضای زیادی را پوشش دهد و در هوا خوب دفاع کند، این مقابل لهستان که در شروع مجددها خیلی قوی است، اهمیت زیادی داشت. رناتو در این بازی مقابل مهاجمی مانند لواندوفسکی پتانسیل خود را نشان داد.»

تیم مارتینس در صورت پیروزی برابر اسکاتلند از صعود به یک‌چهارم نهایی لیگ ملت‌های اروپا مطمئن می‌شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز