خبرگزاری کار ایران

دربی در لیگ ملت های اروپا

جدال شاگردان ناگلزمن با لاله های نارنجی

جدال شاگردان ناگلزمن با لاله های نارنجی
کد خبر : ۱۵۴۲۵۴۸

مسابقات لیگ ملت های اروپا در گروه 3 جدال جذاب آلمان و هلند را در خود میبیند که این مسابقه جذاب بیش از 50 سال از تاریخچه آن میگذرد و دو تیم برای صعود از گروه به رقابت باهم خواهند پرداخت.

به گزارش ایلنا، برگ جدیدی از داستان کهنه رقابت آلمان و هلند امشب در مونیخ در دور چهارم بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا ورق می‌خورد. یکی از قدیمی‌ترین دربی‌های فوتبال ملی که بیش از 50 سال سابقه ‌دارد، ماه گذشته در آمستردام به تساوی انجامید.

هر دو تیم در نیمه راه مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپای فصل 2025-2024 بدون شکست هستند و قصد دارند با هم از گروه 3 لیگ A به یک‌چهارم نهایی صعود کنند بالاتر از تیم‌های بدون برد مجارستان و بوسنی و هرزگووین.

میزبان امشب تنها در مقابل همین هلند امتیاز از دست داده و دو تیم دیگر گروه را برده از جمله بازی جمعه شب در زمین بوسنی که تیم یولیان ناگلزمان 2 بر یک به پیروزی رسید و اواخر مسابقه بشدت تحت فشار میزبان بود. آلمان حالا هفت امتیازی شده، به اندازه کل دوره قبل لیگ ملت‌ها که فقط به خاطر نمایش ضعیف انگلیس از سقوط به لیگ B نجات یافتند.

لیگ ملت‌ها هرگز عرصه قدرت‌نمایی ژرمن‌ها نبوده و آنها هنوز به مرحله پایانی نرسیده‌اند اما از طرف دیگر تنها یک شکست خانگی در این رقابت‌ها به نامشان ثبت شده. این به معنای کار آسان آلمان در بازی امشب نیست چون در هشت بازی آخرشان با هلند تنها دو برد به دست آورده‌اند. البته نصف این مسابقات مساوی شده از جمله بازی ماه گذشته در ورزشگاه یوهان کرویف آمستردام که تکرار آن می‌تواند برای رونالد کومان و تیمش خوشایند باشد چون می‌توانند به صعود به مرحله حذفی برای سومین بار در چهار دوره نزدیک شوند.

البته هلند به قدرت دوره قبل نیست که از 18 امتیاز ممکن 16 امتیاز گرفت اما در دو مسابقه قبلی خود شکست را با تساوی عوض کرده‌اند. جمعه شب به نظر می‌رسید بعد از اخراج ویرجیل فان دایک کارشان تمام است اما دنزل دامفریس مثل بازی قبلی با آلمان گل مساوی را زد تا روند بدون باخت در خانه رقبا در لیگ ملت‌ها به هفت بازی برسد هرچند این روند امشب در باواریا به صورت جدی تهدید می‌شود به خصوص بدون فان دایک.

 

اخبار تیمی

بازنشستگی مانوئل نویر بالاخره فرصت را در اختیار مارک آندره ‌تر اشتگن قرار داد تا بعد از یک دهه شماره یک آلمان شود اما گلر بارسلونا تا آخر فصل مصدوم است. دو تای دیگر از استعدادهای روی فرم آلمان، جمال موسیالا و کای هاورتز هم مصدوم هستند، نیکلاس فولکروگ هم شروع سختی در وستهام داشته برای همین تیم کلایندینست و جاناتان بوکارت مقابل بوسنی نخستین بازی ملی را تجربه کردند. دنیز اونداف که دو گل بازی با بوسنی را زد، می‌تواند ستاره این بازی باشد، او بعد از گلزنی به هلند، در هشت بازی هشت گل زده است.

با محرومیت فان دایک، احتمالاً ماتیاس دلیخت در قلب دفاع به کار گرفته می‌شود با آنکه بعد از انتقال به منچستریونایتد با مشکلاتی مواجه شده است. با بازنشستگی دالی بلیند و مصدومیت ناتان آکه، یورین تیمبر و کوییلیندشی هارتمن، گزینه‌های هلند در دفاع چپ محدود است و احتمالاً میکی فان دفن به آنجا می‌رود. دست کومان در مرکز زمین هم بسته است چون فرانکی دیونگ که مصدومیت طولانی دارد و تیون کوپماینرز، یردی شوتن و جوی فیرمان هم آماده بازی نیستند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز