خبرگزاری کار ایران

المپیک مصدومان

فرانسه برای کشتی ایران تبدیل به جهنم شد

فرانسه برای کشتی ایران تبدیل به جهنم شد
کد خبر : ۱۵۴۲۵۱۵

المپیک فرانسه برای کشتی گیران با مصدومیت های زیادی به پایان رسید، از جمله کشتی گیران ایرانی به نام حسن یزدانی و امیر علی آذر پیرا.

به گزارش ایلنا، المپیک پاریس را شاید باید خسارت‌‌بارترین رویداد برای کشتی‌گیران طول تاریخ نامگذاری کرد؛ مسابقاتی که کشتی‌گیران زیادی در آن با مصدومیت شدید، مجبور به جراحی شدند تا خاطره تلخی از این رویداد مهم در ذهنشان نقش ببندد.

در ایران بعد از بازی‌های المپیک پاریس، حسن یزدانی و امیرعلی ‌آذرپیرا کشتی‌گیرانی بودند که بشدت آسیب دیدند و جراحی کردند اما در کشتی فرنگی هم از علیرضا مهمدی و هادی ساروی به عنوان مصدومان کشتی یاد می‌شد. اگرچه دو قهرمان فرنگی‌کار برخلاف کشتی‌گیران آزادکار جراحی نکردند اما با این‌حال مصدومیت آنها را هم کیهانی تأیید کرد و دیر یا زود باید جراحی کنند.

البته این مصدومیت‌ها فقط مربوط به ایران نیست و شاید بتوان گفت که المپیک پاریس برای کشتی‌گیران خوش‌یمن نبود و علاوه بر ستاره‌های کشتی ایران، قهرمانان مطرح دنیا هم در این بازی‌ها آسیب دیدند و مجبور به انجام عمل جراحی شدند.

اولین نفری که بین کشتی‌گیران مطرح خارجی، بعد از المپیک کارش به جراحی کشید، احمد تاج‌الدینوف داغستانی‌الاصل بحرین بود که به رغم تصاحب مدال طلای وزن 97 کیلوگرم در پاریس، مجبور به جراحی کتف شد. بحرینی‌ها بلافاصله با پایان بازی‌ها، الماس خود را برای جراحی راهی سوئیس کردند و خیلی زود هم جراحی کرد تا شاید بتواند به جهانی سال بعد برسد اما در این بین انتشار یک خبر دیگر حکایت از جراحی یک قهرمان دیگر دارد.

رازامبک جمالوف کشتی‌گیر وزن 74 کیلوگرم که روسی‌الاصل است و برای ازبکستان مدال طلا کسب کرد، حالا مجبور شده کتف خود را به تیغ جراحان بسپارد. رازامبک جمالوف در نبود زائوربک سیداکوف، مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم المپیک پاریس را از آن خود کرد. کشتی‌گیر روسی‌الاصل تیم ملی ازبکستان در فینال دایچی تاکاتانی ژاپنی را شکست داد اما حضور او در جهانی سال آینده در کرواسی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

جمالوف اعلام کرده که آماده جراحی کتف می‌شود و این یعنی این ستاره کشتی دنیا حداقل یک سال از میادین دور خواهد بود و ممکن است به جهانی ۲۰۲۵ در کرواسی نرسد. غیبت این همه ستاره در جهانی کرواسی بشدت سطح مسابقات را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و شاید به لحاظ فنی مسابقات کشتی برای مدتی دچار افت شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز