خبرگزاری کار ایران

هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا

پذیرایی لیل از کهکشانی ها/آمار نگران کننده کارلتو مقابل حریف فرانسوی

پذیرایی لیل از کهکشانی ها/آمار نگران کننده کارلتو مقابل حریف فرانسوی
کد خبر : ۱۵۳۷۷۳۳

تیم فوتبال رئال مادرید در هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیل فرانسه قرار خواهد گرفت، حریفی که برای اولین بار مقابل کهکشانی ها بازی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، استادیوم پیر موروا امشب میزبان نخستین دیدار تاریخ لیل و رئال مادرید در لیگ قهرمانان است. مدافع عنوان قهرمانی اروپا شروع خوبی در فرمت جدید این رقابت‌ها داشت و اشتوتگارت را شکست داد اما لیل در بازگشت به جمع بهترین‌های اروپا در پرتغال باخت.

رئال همچنان بدون شکست فصل را دنبال می‌کند و بعد از رقیب آلمانی برابر اسپانیول و آلاوس پیروزی را به دست آورد اما این هفته در بزرگترین بازی فصل تا اینجا که پرجنجال بود، دو امتیاز برابر اتلتیکومادرید از دست داد. مشکلات هواداران باعث توقف بازی در نیمه دوم شد در حالی که میهمان یک بر صفر پیش بود اما اتلتیکو در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده به وسیله آنخل کوره آ به گل تساوی رسید. شکست شوکه کننده بارسلونا مقابل اوساسونا باعث شده رئال به سه امتیازی این تیم برسد اما اگر دقایق بیشتری مقاومت کرده بودند، این فاصله به یک امتیاز می‌رسید.

حالا رئال به تورنمنت مورد علاقه‌اش برگشته و قهرمان 15 دوره اروپا امیدوار است این سفر به فرانسه بعد از دو باخت که هر دو مقابل پاری سن ژرمن بوده، با پیروزی همراه باشد. اگرچه این نخستین بازی دو تیم است اما کارلو آنچلوتی رکوردی نسبتاً ضعیف برابر لیل دارد و از پنج بازی با این تیم تنها دو برد به دست آورده است. رئال اما در 14 بازی آخرش در لیگ قهرمانان شکست نخورده و 10 برد داشته و می‌تواند با رکورد آوریل 2016 تا مه 2017 برابر شود که با مربیگری زین‌الدین زیدان 15 بازی نباخت. این روند در مرحله لیگ این فصل بشدت محک می‌خورد چون دو بازی سخت در زمین لیورپول و آتالانتا خواهند داشت.

لیل البته امیدوار است زودتر به شکست‌ناپذیری رئال خاتمه دهد و خوشحال است که با پایان دادن به روند بدون برد خود در لیگ برای این بازی مهم آماده شده است. تیم برونو جنسیو تنها تیم فرانسوی بود که در دور اول بازی‌های لیگ قهرمانان برنده نشد و با دو گل به میزبانش، اسپورتینگ لیسبون باخت. چند روز بعد هم در لیگ یک امتیازات بیشتری از دست دادند. آنها برتری 2 بر صفر مقابل استراسبورگ را از دست دادند و 3 بر 3 مساوی کردند تا پنجمین بازی بدون پیروزی‎‌شان را تجربه کنند اما این هفته با درخشش جاناتان دیوید در لوهاور این روند پایان یافت. این کانادایی هر سه گل بازی را زد تا بدترین روند بدون پیروزی شش سال اخیر تیم متوقف شود و درست بموقع برای دیدار با قهرمان اروپا آماده شوند.

شاید این روحیه‌بخشی به کار نیاید با توجه به تفاوتی که در کیفیت دو تیم دیده می‌شود اما لیل از آغاز فصل قبل هفت تا از هشت بازی خانگی‌اش در اروپا را برده و تساوی یک بر یک مقابل اشتورم گراتس تنها استثنا است. آنها در آخرین بازی خود مقابل رقبای اسپانیایی هم پیروز شده‌اند، با نتیجه 2 بر یک مقابل سویا در سال 2021 که به روند هشت بازی بدون برد مقابل حریفان اسپانیایی پایان داد.

کیلیان امباپه نمی‌تواند بعد از جدایی از پاری سن ژرمن فوراً به فرانسه برگردد چون به دلیل مصدومیت ران تا دو هفته دیگر یعنی بعد از بازی‌های ملی نمی‌تواند بازی کند. فران گارسیا هم بعد از خطای خشن مارکوس یورنته که به اخراجش از دربی مادرید انجامید، شرایط مبهمی برای این بازی دارد، تیبو کورتوا هم قبل از بازی تست می‌شود. داوید آلابا همچنان دوران ریکاوری پارگی رباط صلیبی را طی می‌کند، براهیم دیاس و دنی سبایوس هم بیرون هستند اما خبر خوب اینکه ادواردو کاماوینگا بعد از یک ماه به نیمکت برگشت.

لیل همچنان هافبک جوان و مؤثر خود، آرنار هارالدسون را در اختیار ندارد، این بازیکن تیم ملی ایسلند مصدوم است و آنخل گومز که تازگی به تیم ملی انگلیس دعوت شده، با کارت قرمزش مقابل اسپورتینگ محروم است. جنسیو اما دو بازیکن بشدت روی فرم دارد، ادون ژگرووا بال تیم ملی کوزوو و دیوید که هشت گل آخر تیم را بین هم به طور مساوی تقسیم کرده‌اند. اسماعیلی گونچالوس دوس سانتوس و ساموئل اومتیتی به دلیل مصدومیت به این بازی نمی‌رسند و وضعیت نبیل بن طالب هم با بیماری‌اش مبهم است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز