خبرگزاری کار ایران

پایان دوران حرفه ای

از حضور در بین کهکشانی ها تا فتح جام جهانی/ خداحافظی مدافع بلند قامت فرانسوی

از حضور در بین کهکشانی ها تا فتح جام جهانی/ خداحافظی مدافع بلند قامت فرانسوی
کد خبر : ۱۵۳۴۷۶۳

رافائل واران مدافع سابق رئال مادرید و تیم ملی فرانسه پس از مصدومیتی که برای او در تیم جدیدش به وجود آمد، تصمیم گرفت در سن 31 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

به گزارش ایلنا، روز گذشته رافائل واران بعد از سپری کردن یک دوران فوتبالی درخشان در قاره اروپا، پایان دوران حرفه‌ای خود را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد.

او در خصوص این خداحافظی گفت: «می‌گویند همه چیزهای خوب باید به پایان برسد و اکنون با غرور فراوان و احساس موفقیت، بازنشستگی خود را

در 31 سالگی اعلام می‌کنم.»

در کارنامه این مدافع فرانسوی، قهرمانی جام جهانی 2018 و 4 بار فتح لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید به چشم می‌خورد. واران 360 بازی برای رئال مادرید انجام داد و یک دهه درخشان را در پایتخت اسپانیا تجربه کرد. او با پیراهن سفید رئال 18 جام از جمله سه قهرمانی لالیگا و چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد تا اینکه در سال 2021 با تیم لیگ برتری منچستریونایتد قرارداد امضا کرد.

واران علاوه بر اینکه در دوران باشگاهی خود ستون خط دفاعی تیم رئال بود و تجربه بازی در کنار سرخیو راموس او را به یک رهبر واقعی کرده بود، در تیم ملی فرانسه نیز با استفاده از این خصوصیات توانست نقش کلیدی در موفقیت‌های خروس‌ها داشته باشد.

رافا واران، فرانسه را به یک قهرمانی درخشان در جام جهانی 2018 رساند تا نامش در هر تیمی با کسب قهرمانی همراه شود. او رهبری قوی برای دیدیه دشان و شروع کننده بلامنازع دفاع مرکزی در حماسه روسیه بود. رافا واران بعد از حضور درخشان در تیم رئال و کسب دسیما در سال 2014 با 21 سال سن به جوان‌ترین کاپیتان تاریخ تیم ملی این کشور تبدیل شد.

واران اولین بازی خود برای تیم ملی فرانسه را در سال 2013 تجربه کرد و 93 بازی ملی انجام داد، قهرمانی در جام جهانی 2018، لیگ ملت‌ها در سال 2021 و صعود مجدد به فینال جام جهانی در سال 2022 از جمله موفقیت‌های بزرگ رافائل در پیراهن خروس‌ها بود. در نهایت هم این مدافع پس از جام جهانی 2022 قطر، چهار سال پس از ایفای نقش کلیدی در پیروزی فرانسه در روسیه، از بازی‌های بین‌المللی بازنشسته شده بود.

واران علی‌رغم روز‌های نه چندان خوب شیاطین سرخ اما در این تیم هم موفق به کسب جام شد و در طول حضور در تئاتر رؤیا‌ها 95 بازی برای یونایتد در سه فصل انجام داد و جام اتحادیه و جام حذفی را به دست آورد، اما دوران حضور او در اولدترافورد به دلیل مصدومیت کوتاه شد. او در سال 2024 از شیاطین سرخ جدا شد و به عنوان بازیکن آزاد به تیم تازه صعود کرده کومو در سری آ پیوست اما بعد از تنها یک بازی، در جام حذفی ایتالیا، دچار مصدومیتی شد که تصمیم گرفت کفش‌های خود را آویزان و برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز