خبرگزاری کار ایران

تاریخ سازی یانیک سینر

پایان عصر بزرگان تنیس با قهرمانی مرد ایتالیایی

پایان عصر بزرگان تنیس با قهرمانی مرد ایتالیایی
کد خبر : ۱۵۲۸۴۸۳

پس از پایان یافتن مسابقات گرند اسلم فصل تنیس جهان، یانیک سینر ایتالیایی توانست عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کند و با وجود حواشی زیادی که پیرو تبرئه شدن وی از دوپینگ مطرح شده بود این عنوان مهم را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا، روز یکشنبه و پس از دو هفته رقابت سخت و نفسگیر در آخرین گرنداسلم فصل تنیس جهان، یانیک سینر بخت اول قهرمانی از ایتالیا در فینال مسابقات یو.اس اوپن به مصاف تیلور فریتز بخت دوازدهم قهرمانی از کشور میزبان رفت. این برای اولین‌بار در تاریخ مسابقات یو‌.اس اوپن بود که یک بازیکن ایتالیایی، جواز حضور در مسابقه نهایی این رقابت بزرگ تنیس را کسب می‌کرد و در سمت مقابل، هواداران امریکایی تنیس پس از سال‌ها فرصت تماشای حضور یک بازیکن امریکایی در فینال مهم‌ترین رقابت تنیس به میزبانی این کشور را داشتند.

فریتز که به دنبال پایان دادن به طلسم ۲۱ ساله امریکایی‌ها در فتح یک گرنداسلم بود، با وجود حمایت چشمگیر هواداران و حضور ستارگان دنیای ورزش و هنر برای هواداری از او، هیچ حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت، این یانیک سینر بود که پس از قهرمانی در گرنداسلم ملبورن، به دومین قهرمانی بزرگ خود در این فصل رسید. مرد اول تنیس جهان در این مسابقه در دو ست اول کار چندان دشواری مقابل نماینده کشور میزبان نداشت ۶-۳ و ۶-۴ به برتری رسید و در ست سوم مانع بازگشت نفر دوازدهم رده‌بندی شد و ۷-۵ کار را تمام کرد تا برای نخستین بار در نیویورک به قهرمانی برسد.

این قهرمانی در حالی برای سینر به دست آمد که درست در آستانه مسابقات خبر جنجالی تبرئه وی از اتهام دوپینگ مثل بمب در رسانه‌های جهان صدا کرد. اما سینر که در شروع رقابت‌ها مجبور به قطع همکاری با مربی بدنساز و فیزیوتراپ خود شد، اجازه نداد حواشی ایجاد شده عملکردش را تحت‌الشعاع قرار دهد و با اقتدار جام قهرمانی را بالای سر برد. او با این قهرمانی، تبدیل به نخستین مرد ایتالیایی شد که جام قهرمانی گرنداسلم‌ امریکا را بالای سر می‌برد. قهرمانی در نیویورک همچنین سینر را بعد از متس ویلاندر (۱۹۸۸)، راجر فدرر (۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷) و نواک جوکوویچ (۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۳) به چهارمین بازیکنی تبدیل کرد که دو گرند فصل در زمین هاردکورت یعنی اوپن استرالیا و اوپن امریکا را از آن خود می‌کند.

قهرمانی سینر در ملبورن و نیویورک و همچنین قهرمانی کارلوس آلکاراس در گرنداسلم پاریس و لندن، بیش از هر چیز نشان‌دهنده آغاز عصر تازه تنیس در قرن بیست و یکم است. برای اولین‌بار بعد از ۲۲ سال، در مسابقات این فصل نام هیچ‌یک از سه غول تنیس یعنی فدرر، نادال و جوکوویچ بر جام‌ گرنداسلم‌ها حک نشد و برای نخستین‌بار از سال ۱۹۹۳ و تنها برای سومین‌بار در تاریخ تمام عناوین گرنداسلم یک فصل به بازیکنان ۲۳ سال و کمتر رسید.

سینر که حواشی زیادی را در هفته‌های اخیر و پیش از آغاز مسابقات پشت‌سر گذاشته بود، در خصوص قهرمانی تاریخی خود گفت: «این جام برای من ارزش زیادی دارد. ماه‌های اخیر برایم آسان نبود. نزدیکان و تیم مربیانم هر روز از من حمایت کردند. من عاشق تنیس هستم و برای چنین میادین و جام‌هایی است که سخت تمرین می‌کنم. فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کنم. پیروزی‌های بزرگ بسیاری کسب کردم. با استرالیا شروع شد و عملکرد خوبم در آنجا بود که اعتماد به نفس زیادی به من داد تا به اینجا برسم. اما کار هرگز متوقف نمی‌شود.»

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز