خبرگزاری کار ایران

اسطوره ایتالیا در بستر بیماری

از آقای گلی در جام جهانی تا مبارزه با سرطان/ میراث اسکیلاچی پا برجاست

از آقای گلی در جام جهانی تا مبارزه با سرطان/ میراث اسکیلاچی پا برجاست
کد خبر : ۱۵۲۸۳۸۱

سالوارتوره اسکیلاچی آقای گل جام جهانی 1990 ایتالیا که به بیماری سرطان مبتلا شده است حسابی اهالی فوتبال ایتالیا را نگران کرده است اما در جدید ترین خبر ها حکایت از وضعیت خوبی او می‌دهد.

به گزارش ایلنا، سالواتوره اسکیلاچی، آقای گل جام جهانی 1990 ایتالیا در بیمارستان بستری شده و دنیای فوتبال را نگران کرده. او شش گل در آن تورنمنت زد و پدیده جام جهانی شد. اسکیلاچی که به توتو مشهور است در سال 2022 مبتلا به سرطان کولون تشخیص داده شده است. خانواده بازیکن سابق تیم ملی ایتالیا بیانیه‌ای امیدوارکننده منتشر کرده‌اند که شرایط او پایدار است و تحت درمان و نظارت کادر پزشکی متخصص قرار دارد.

ایتالیایی‌ها جام جهانی 90 را به خاطر رشد اسکیلاچی از تقریباً گمنامی تا قهرمان ملی شدن به یاد دارند که یکی از داستان‌های رمانتیک جام جهانی 1990 است. این مهاجم بخشی از تیم 22 نفره میزبان تورنمنت بود که مهاجمان خیلی خوبی داشت، روبرتو باجو، جان لوکا ویالی، روبرتو مانچینی، آندره آ کارناواله و آلدو سرنا که همه از اسکیلاچی پیش بودند.

در سری A، یوونتوس تیم اسکیلاچی پشت سر امثال ناپولی، میلان و اینتر قرار داشت. بانوی پیر در رده چهارم، لیگ را به پایان رساند اما تنها مارکو فان باستن(19)، روبرتو باجو(17) و دیگو مارادونا(16) گل‌های بیشتری از اسکیلاچی در فصل 1990-1989 زدند. او در 25 سالگی در رده باشگاهی می‌درخشید اما هنوز در رده ملی کاری نکرده بود. او قبل از جام جهانی تنها یک بار برای ایتالیا بازی کرده بود، در برد یک بر صفر مقابل سوییس در دیداری دوستانه اما در آستانه شروع تورنمنت توانسته بود چشم آزلیو ویچینی، مربی تیم را بگیرد.

در بازی اول جام جهانی مقابل اتریش، راه او به سوی اسطوره شدن شروع شد. ویچینی به جای کارناواله، توتو را به زمین فرستاد و نه روبرتو باجو و با ضربه سر او بازی را بردند. ایتالیا در مسیر افتاد و اسکیلاچی در برابر چکسلواکی، اروگوئه و جمهوری ایرلند موفق به گلزنی شد.

وقتی ایتالیا در نیمه نهایی با آرژانتین روبه‌رو شد، هنوز در این تورنمنت یک گل نخورده بود. ضربه سر کلودیو کانیجیا گل زودهنگام توتو به مدافع عنوان قهرمانی را خنثی کرد. تکلیف آن بازی را ضربات پنالتی روشن کرد و افسانه ایتالیا و اسکیلاچی در آن شب تلخ به پایان رسید، او بعدها گفت به خاطر این پنالتی نزده که در پایش احساس ناراحتی می‌کرده.

کشیدن بار قهرمان ملی بر دوش سالواتوره سخت بود و او تنها هشت بار بعد از آن تورنمنت برای ایتالیا به میدان رفت و در مجموع 16 بازی ملی انجام داد. حتی در دو فصل بعدی لیگ ایتالیا تعداد گل‌هایش دورقمی نشد. به اینتر میلان رفت اما در سال‌های 1994-1992 نتوانست انتظارات را برآورده کند. این مهاجم به ژاپن رفت تا برای جوبیلو ایواتا بازی کند، او نخستین لژیونر ایتالیایی ژاپن بود. اسکیلاچی در سال 1999 با فوتبال خداحافظی کرد و به شهرش، پالرمو برگشت.

آن چهار هفته در تابستان 1990 شاخص دوران حرفه‌ای سالواتوره اسکیلاچی بود. برآورده کردن انتظارات هواداران بعد از آن تورنمنت بسیار سخت بود اما میراثی که بر جای گذاشت، تاریخ مصرف ندارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز