خبرگزاری کار ایران

به میزبانی فدراسیون کبدی؛

نشست مسئولین فرهنگی وزارت‌ورزش و فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد

کد خبر : ۲۳۱۵۱۷

رئیس فدراسیون‌کبدی و مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در نشستی با مسئولین فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی اولویت‌های اخلاقی را در ورزش را تبیین کردند.

رئیس فدراسیون‌کبدی و مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در نشستی با مسئولین فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی اولویت‌های اخلاقی را در ورزش را تبیین کردند.

به گزارش ایلنا، نشست مسئولین فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی به میزبانی فدراسیون کبدی با حضور محمدرضا مقصودلو رئیس فدراسیون کبدی و مسعود امینی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و نمایندگان کمیته فرهنگی برخی فدراسیون‌های ورزشی صبح امروز برگزار شد.

در این نشست که با هدف تبیین اولویت‌های فرهنگی در فدراسیون‌های ورزشی و جامعه ورزش تشکیل شده بود محمدرضا مقصودلو رئیس فدراسیون کبدی در ابتدای مراسم امروز با اشاره به اهمیت و نقش پر رنگ اخلاق در ورزش گفت: مقوله اخلاق یکی از ارکان اصلی در ورزش قهرمانی و همگانی است که باعثمی‌شود ورزشکاران با اخلاق به عنوان یک الگو مناسب در جامعه معرفی گردند که همین امر می‌تواند به ایجاد یک فضای مناسب برای اشاعه اخلاق در تمامی لایحه های جامعه باشد.

مقصودلو در ادامه گفت: تیم های ملی کبدی ایران در تمامی رقابت‌هایی که در سطح آسیا و جهان حضور پیدا کردند سعی کردند با حفظ و رعایت مسائل اخلاقی در مسابقات نماینده شایسته‌ای برای ایران و همچنین مبلغان فرهنگ غنی ایران در کشورهای دیگر باشند که به عنوان مثال در آخرین حضور ملی پوشان در رقابت‌های ساحلی آسیا که در شهر پوکت تایلند برگزار شد ملی پوشان پس از کسب عنوان قهرمانی با انجام سجده شکر و بوسه بر پرچم خوشرنگ ایران نشان دادند اصول اخلاقی از مهم ترین ویژگی‌های ورشکاران کبدی در جهان است.

مسعود امینی مدیر کل دفتر امور فرهنگی که در این جلسه حضور داشت درخصوص تببین اولویت‌های اخلاقی در فدراسیون‌های ورزشی در جمع حاضرین گفت: یکی از مباحثامروز در عرصه ورزش روز فرهنگ در ورزش است که این روزها در وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌شود این روز در تقویم کشور به ثبت برسد تا فرهنگ در ورزش به عنوان یک مقوله مهم به آن به شکل جدی توجه گردد. از دیگر برنامه های ما در وزارت خانه نهادینه کردن نامگذاری مسابقات به عناوین فرهنگی است که از این طریق می توان به مسابقات ورزشی می تواند میدانی برای تبلیغ فرهنگ و اخلاق حسنه در ورزش باشد.

امینی در ادامه افزود: برنامه‌های فرهنگی فدراسیون‌ها مورد پیگیری و بررسی دفتر امور فرهنگی وزارتخانه قرار خواهد گرفت و در صورت نیاز به فدراسیون هایی که برنامه‌های فرهنگی داشته باشند کمک‌های مادی و معنوی هم خواهد شد، خوشبختانه احمدی معاونت فرهنگی و پژوهشی وزارتخانه و مشاور عالی وزیر ورزش با جدیت پیگیر بودجه کمیته فرهنگی در فدراسیون های ورزشی است که امیدوارم این بودجه نهایی شود تا بتوان با تزریق بودجه به کمیته های فرهنگی فدراسیون ها شاهد برنامه های گسترده فرهنگی و اخلاقی در سطح کشور باشیم.

امینی در خصوص شاخص های اصلی تبیین اولویت‌های اخلاقی خاطرنشان کرد: یک مسئول کمیته فرهنگی در فدراسیون‌های ورزشی باید ۱۲۰ شاخص اخلاقی را در خود داشته باشد تا بتواند به عنوان یک فرد متخصص در عرصه فرهنگ و اخلاق در ورزش فعالیت مفید و چشمگیر از خود بروز دهد، ما از سال آینده هفته فرهنگ در ورزش خواهیم داشت و فدراسیون های ورزشی می توانند برای هفته فرهنگ تاریخ‌های پیشنهادی خود را به دفتر امور فرهنگی وزارتخانه اعلام نمایند تا در آن هفته فعالیت های تخصصی آن فدراسیون در عرصه فرهنگ و اخلاق را در سراسر کشور شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: کارشناسان خبره دفتر امور فرهنگی در این مدت تحقیقات متعددی در مسابقات داخلی و خارجی و همچنین اردوهای تیم های ملی انجام داده اند که به این نتیجه رسیده ایم یک ورزشکار، مربی و سرپرست نازمند ضروریات فرهنگی است که باید به عنوان یک برنامه روزمره در زمان حضور در مسابقات و تمرینات به آن بپردازد که از ضروریات فرهنگی می توان مسائل دینی و علمی اشاره کرد در زمان اوغات فراغت به آن بپردازد مانند آموزش زبان خارجی و مطالعه های علمی، فرهنگی و ورزشی از حمله موارد ضروریات فرهنگی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز