خبرگزاری کار ایران

برخی ورزشکاران دنبال رزومه هستند؛

گودرزی: وزارت ورزش قصد مصادره کردن موفقیت ها را ندارد / هزینه سفرم به اینچئون ۶۱ دلار شد!

گودرزی: وزارت ورزش قصد مصادره کردن موفقیت ها را ندارد / هزینه سفرم به اینچئون ۶۱ دلار شد!
کد خبر : ۲۲۲۱۱۹

با سفرهای خارجی که آورده ای برای کشور نداشته باشد، مخالف هستم و کل هزینه شخصی سفر بنده به اینچئون ۶۱ دلار شده که از مناف هاشمی خواسته ام تا این رقم را نیز، از حقوق بنده کسر کند.

وزیر ورزش و جوانان در نشست بررسی عملکرد کاروان ایران در بازی های آسیایی اینچئون گفت: به هیچ عنوان قصد مصادره کردن پیروزی ها را به نام خود نداریم.

به گزارش ایلنا، محمود گودرزی ضمن قدردانی از عملکرد تمامی فدراسیون ها، فارغ از اینکه تیم های آنها مدال آورده باشند یا خیر، به دشوار بودن مسیر اعزام ورزشکاران اشاره کرد و گفت: بنده به دلیل اینکه سال ها از نزدیک در جریان چند و چون اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف آسیایی و المپیک و جهانی بوده ام، به خوبی درک می کنم که فدراسیون ها با چه شرایط دشواری رو به رو بوده اند.

وی با تشکر ویژه از کمیته ملی المپیک افزود: وزارت ورزش و جوانان، به هیچ وجه قصد مصادره کردن پیروزی ها را به نام خود ندارد و قدر دان زحمات و تلاش همه دلسوزان عرصه ورزش بوده و خواهد بود.

وی از صدا وسیما به عنوان یاور پیشاهنگ ورزش یاد کرد و خاطر نشان شد: رسانه ملی، به طور عادلانه و منصفانه ای، به یاری ورزش کشور برخاسته است.

گودرزی استمرار برگزاری جلسات بررسی عملکرد بازی های آسیایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این جلسات، باید تا پایان سال، به طور مستمر برگزار شود تا موضوعات و مسائل مشترک را بر حسب حوصله جلسه، مقرر و مورد واکاوی قرار بگیرد و با رایزنی مفید، به رشد و توسعه ورزش کشور کمک کنیم.

وزیر ورزش و جوانان از روسای فدراسیون ها دعوت کرد که به منظور ساماندهی و پیگیری بازی های المپیک ریو، برنامه های خود را از هم اکنون ارائه دهند تا راهکارهای عملیاتی شدن آن برنامه ها، مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: همه فدراسون ها، باید برنامه چهار ساله مختص المپیک داشته باشند تا با تحلیل و گزینش درست و منطقی، به برنامه ای منطبق با واقعیت رسید.

گودرزی، مقدم بودن و ارجحیت بازی های آسیایی اشاره کرد و افزود: برای ما بازی های آسیایی، مهمتر از مسابقات جهانی است و بنده به شدت، مخالف این مسئله هستم که برخی ورزشکاران، برای رئیس فدراسیون مربوطه خود برنامه ریزی می کنند و نگاه جهانی خود را به وی تحمیل می کنند و بازی های آسیایی را سست می انگارند و بدنبال رزومه خود هستند.

وزیر ورزش وجوانان، با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از اهالی فدراسیون و ورزشکاران کسب تجربه را توجیه خود برای ناکامی های شان عنوان می کنند گفت: در عرصه ورزش باید قوی ظاهر شویم و نقاط ضعف خود را در مسابقات دیگر شناسایی کنیم و اینگونه میادین آسیایی و المپیک محل کسب تجربه نیست.

گودرزی حضور زنان در ورزش قهرمانی وحرفه ای را(عالی) توصیف کرد و به فدراسیون هایی که با محدودیت های قانونی و شرعی کمتری مواجه هستند سفارش کرد تا زمینه حضور و پیشرفت بانوان ورزشکار را فراهم کنند.

وزیر ورزش و جوانان، درخصوص عدم اتکاء فدراسیون ها به منابع دولتی گفت: این یک حقیقت است که ما در کشور خودمان، با مشکل منابع مالی روبرو هستیم و منابع دولتی، کفاف هزینه های ما را نمی دهد.

گودرزی، فرهنگ و اخلاق و آموزش را از مقوله های مهم درعرصه ورزش دانست و گفت: در میان این سه مولفه مهم، آموزش، رکن رکین ورزش است و بنده تاکید می کنم که آموزش مربیان و ورزشکاران بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان، موفقیت در عرصه ورزش را مستلزم رعایت منطق و دور شدن از رویاپردازی دانست و گفت: ارزیابی ستاد از مدال طلا در بازی های آسیایی ۲۲ مدال بود حال آنکه فدراسیون ها که بازوی اجرایی و عملیاتی هستند ۳۲ مدال طلا را پیش بینی کرده بودند و ببنید که تا چه اندازه پیش بینی ستاد به واقعیت نزدیکتر بود و ما در بازی های آسیایی ۲۱ مدال طلا گرفتیم.

گودرزی، با اشاره به انتقاداتی که در خصوص عدم سفرهای وی به آورد گاه های جهانی و آسیایی مطرح شده است، گفت: بدون اینکه بخواهم بگویم انسان خوبی هستم عرض می کنم که بنده، با سفرهای خارجی و ورزشی خودم و هر مسئول دیگری که آورده ای برای کشور نداشته باشد، مخالف هستم و بخاطر همین امر، به جام جهانی نرفتم و اگر اصرار و دعوت آقای سجادی نبود، به بازی های آسیایی هم نمی رفتم، برای اینکه آن را بی توجهی به بیت المال می دانم، اما برای اینکه همگان بدانند که با هزینه کم نیز می توان عازم سفر شد، عرض می کنم که کل هزینه شخصی سفر بنده به اینچئون ۶۱ دلار شده است که از آقای مناف هاشمی خواسته ام تا این رقم را نیز، از حقوق بنده کسر کند. بطور جد از روسای فدراسیون ها می خواهم نسبت به سفرهای خارجی خود و اعضای وابسته در فدراسیون حساس باشند و البته ما هم در شورای برون مرزی با تغییر قوانین و حساسیت بیشتر این موضوع را دنبال می کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز