خبرگزاری کار ایران

مذاکرات پرباری با فدراسیون‌جهانی داشتیم؛

عظیمیان: عملکرد ایران در آسیا فوق‌العاده بود / بالاتر از چین، هنگ‌کنگ و کره ایستادیم

عظیمیان: عملکرد ایران در آسیا فوق‌العاده بود / بالاتر از چین، هنگ‌کنگ و کره ایستادیم
کد خبر : ۲۱۳۶۶۴

دوره آتی مسابقات جهت‌یابی‌قهرمانی‌آسیا سال ۲۰۱۶ در تایوان برگزار می‌شود و ما در صدد هستیم حضوری فعال‌تر داشته و در رده‌های رده جوانان و بانوان نیز حضور یابیم.

رییس انجمن جهت‌یابی با تاکید بر عملکرد رضایت‌بخش تیم ملی ایران در عرصه‌آسیا گفت: تیم ملی جهت‌یابی ایران برای نخستین بار در رقابت‌های آسیایی حضور یافت و با کسب یک مدال نقره و ۲ برنز به مقام سوم رسید که این عنوان از جهات بسیاری برای کشورمان حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا، قدرت‌الله عظیمیان اضافه کرد: با وجود آنکه تیم ملی ایران برای اولین بار در چهارمین دوره مسابقات جهت‌یابی قهرمانی آسیا حضور یافت اما بالاتر از چین، هنگ‌کنگ و کره ایستاد.

وی در ادامه گفت: حضور قدرتمند تیم ملی جهت‌یابی‌ایران در قزاقستان آن هم در هوای بسیار سرد و زیر صفر، اسباب تحسین مسوولان کنفدراسیون آسیا و نمایندگان فدراسیون‌جهانی را برانگیخت و آنها از کسب مقام سوم تیمی و نایب‌قهرمانی در بخش انفرادی تمجید کردند.

عظیمیان اظهار داشت: تیم ایران در رقابت‌های بخش تیمی فقط با اختلاف نزدیک به ۱۵ ثانیه به مقام سوم رسید و سایه به سایه قزاقستان و ژاپن به پیش رفت ولی در مجموع بیلان تیم ما کاملا رضایت‌بخش بود. این در حالی بود که شب پیش از مسابقه، برف‌سنگینی در جنگل های " شوسنگ " کشور قزاقستان باریده بود و سرما نیز بیداد می‌کرد.

رییس انجمن جهت‌یابی درخصوص حضور در اجلاس کنفدراسیون جهت‌یابی آسیا در قزاقستان گفت: در جریان این مسابقات، اجلاس آسیایی نیز با حضور " سیلد سیکتین " از استونی و " الکساندر کوزنتسف " از روسیه به عنوان نمایندگان فدراسیون جهانی برگزار شد و ما با آنها مذاکرات خوبی داشتیم که خوشبختانه این رایزنی‌ها بسیار خوب بود.

وی ادامه داد: همچنین با برخی از مسوولان جهت‌یابی آسیا از جمله هنگ کنگ نیز جلسات پرباری داشتیم که در این راستا هنگ‌کنگی‌ها از تیم ملی جوانان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ رسما دعوت کردند. ضمن اینکه مقرر شد بامراودات با آنها بتوانیم از تجارب و دانش مربیان زبده هنگ کنگ بهره مند شویم.

عظیمیان افزود: دوره آتی مسابقات جهت‌یابی قهرمانی آسیا سال ۲۰۱۶ در تایوان برگزار می‌شود و ما در صدد هستیم حضوری فعال‌تر داشته و در رده‌های رده جوانان و بانوان نیز حضور یابیم.

رییس انجمن جهت‌یابی در پایان گفت: توجه به رده‌های سنی جوانان در اولویت این انجمن قرار دارد و در این راستا در ۶ ماهه اول امسال اردوهای دانش‌آموزی در استان‌های اصفهان و مرکزی برگزار شده و ما این حرکت را با جدیت با همکاری وزارت آموزش و پرورش ادامه خواهیم داد ضمن اینکه مسابقات رده بانوان را نیز خواهیم داشت و برای بخش خانم‌ها نیز برنامه‌هایی در دست اقدام داریم که بزودی رئوس آن را اعلام خواهیم کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز