خبرگزاری کار ایران

نگاه صرفا مدال آوری درست نیست؛

امیرحسینی: در اعزام ورزشکاران نباید نگاه محافظه کارانه داشت

امیرحسینی: در اعزام ورزشکاران نباید نگاه محافظه کارانه داشت
کد خبر : ۱۹۱۱۸۴

بازی های آسیایی یک رویداد درجه دو و سکویی برای آماده کردن ورزشکاران المپیکی است. بنابراین باید با قاعده وسیع تری در بازی های آسیایی شرکت کنیم تا ورزشکاران محک مناسب تری بخورند.

دبیر پیشین کمیته ملی المپیک با بیان اینکه نگاه صرفا مدال آوری در اعزام تیم های ورزشی رویه درستی نیست، گفت: باید به سایر رشته ها نیز فرصت حضور در بازی های آسیایی داده شود.

به گزارش ایلنا، سید امیر حسینی ضمن بیان این مطلب افزود: اساس اعزام ورزشکاران باید آمادگی آن ها و ارتقاء سطح موجود باشد. در بعضی رشته ها لازم است تیم های امید اعزام شوند مثل تیم کشتی فرنگی که خود را برای حضور در المپیک آماده می کند.

معاون فرهنگی پیشین سازمان تربیت بدنی با بیان این که بازی های آسیایی فرصت های بیشتری نسبت به المپیک دارد و به همی جهت رشته های مختلف می توانند در آن شرکت کنند، اظهار داشت: بازی های آسیایی یک رویداد درجه دو و سکویی برای آماده کردن ورزشکاران المپیکی است. بنابراین باید با قاعده وسیع تری در بازی های آسیایی شرکت کنیم تا ورزشکاران محک مناسب تری بخورند.

وی تصریح کرد: برخلاف این که می گویند بازی های آسیایی و المپیک جای کسب تجربه نیست، تمامی این مسابقات، تجربیات ذی قیمتی برای ورزشکاران و مدیران به ارمغان می آورد. بنابراین باید با کاروان آماده و متنوع در این رقابت ها حضور پیدا کنیم.

حسینی با اشاره به این که هدفگذاری برای کسب مقام چهارمی با حضور تعداد محدود ورزشکار میسر نیست، ادامه داد: با همین تفکر، سال ۱۹۹۸ میلادی در بازی های آسیایی تایلند شرکت کردیم و رشته های جدیدی را به این مسابقات فرستادیم، مثل تیر و کمان که برای اولین بار به این بازی ها اعزام شد و با این زمینه سازی، بعدها در این رشته به عناوین قهرمانی جهان نیز رسیدیم.

رئیس اسبق آکادمی ملی المپیک در ادامه خاطر نشان کرد: در برخی رشته ها مثل بدمینتون که قدمت آن در ایران به حدود نیم قرن می رسد نتوانستیم در بازی های آسیایی موفقیت های زیادی داشته باشیم. با این حال آیا ورزشکاران این رشته تنها به این دلیل که امکان دریافت مدال ندارند، نباید اعزام شوند؟ به نظر من هدف از اعزام ورزشکاران به المپیک فقط مدال نیست، بلکه اهداف توسعه ای هم باید مد نظر قرار بگیرند.

دبیر پیشین کمیته ملی المپیک یاد آور شد: ورزش باید ابزاری برای ارتقاء سلامت و سطح فرهنگی جامعه باشد، اما با سیاست های موجود این امر ممکن نیست. زمانی که بنده دبیر کل کمیته ملی المپیک بودم، رشته ها را به سه گروه تقسیم کرده بودیم: گروه الف: رشته های مدال آور، که در بازی های آسیایی طلا داشتند، گروه ب: رشته هایی که مدال داشتند اما رنگش طلا نبوده، گروه ج: رشته هایی که شانس مدال نداشتند اما جزو ورزش های پایه و اجتماعی بودند. در نهایت استفاده از این سیاست ها نتایج بسیار مثبتی به دنبال داشت.

نایب رئیس اسبق کمیته ملی المپیک در پایان با انتقاد از سیاست های محافظه کارانه مسوولان کمیته ملی المپیک گفت: مسئولان کمیته ملی المپیک باید سیاست های خود را به طور شفاف از طریق رسانه ها اعلام کنند. چرا که نگاه محافظه کارانه در خصوص اعزام ورزشکاران المپیکی، به توسعه ورزش کشور کمکی نمی کند. درحال حاضر ورزش کشور مشکلاتی داشته و زمان لازم را برای تدارک تیم ها از دست داده است. اعتبار فدراسیون ها هم برای تدارک و آماده سازی به اندازه کافی نیست و متاسفانه تلاش متناسب با نیازها برای دریافت اعتبارات نیز مشاهده نمی شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز