خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال؛

نخستین تجربه ایران با کواچ مقابل ایتالیا / لاجوردی‌ها‌ به دنبال انتقام!

نخستین تجربه ایران با کواچ مقابل ایتالیا / لاجوردی‌ها‌ به دنبال انتقام!
کد خبر : ۱۷۱۵۰۷

این نخستین دیدار رسمی ایران با هدایت اسلوبودان کواچ است. مربی که تاکنون سابقه هدایت تیمی در سطح ملی را نداشته و پس از حضوری موفق در تیم باشگاهی پروجای ایتالیا جایگزین ولاسکوی آرِِژانتینی شده است.

تیم ملی والیبال ایران در دومین تجربه حضور در لیگ جهانی شامگاه جمعه با هدایت کواچ صربستانی به مصاف تیم قدرتمند و همیشه مدعی ایتالیا خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لیگ جهانی والیبال در حالی وارد هفته دوم خود می‌شود که تیم ملی والیبال ایران نخستین بازی خود را در این مسابقات با هدایت اسلوبودان کواچ روز جمعه برابر ایتالیا برگزار می‌کند. رقابت‌های لیگ جهانی والیبال بعد از شگفتی‌سازی ایتالیا در هفته نخست و دو پیروزی متوالی این تیم در خاک برزیل از روز پنجشنبه وارد هفته دوم خود می‌شود.

طبق برنامه در گروه A برزیل میزبان لهستان است و یک روز بعد در شهر تریسته تیم ملی والیبال ایتالیا پذیرای بلند قامتان ایران خواهد بود. این نخستین دیدار رسمی تیم ملی والیبال ایران با هدایت اسلوبودان کواچ سرمربی صربستانی است. مربی که تاکنون سابقه هدایت تیمی در سطح ملی را نداشته و پس از حضوری موفق در تیم باشگاهی پروجای ایتالیا جایگزین خولیو ولاسکوی آرِِژانتینی شده است.

رویارویی تیم‌های ایران و ایتالیا در سال‌های اخیر همواره برای دو تیم حساس و نزدیک بوده است. از روزی که تیم ملی در میلان ایتالیا با هدایت حسین معدنی تا یک قدمی شکست ایتالیا پیش رفت و در ست پنجم داور مسابقه جریان مسابقه را به سود حریف تغییر داد تا سال گذشته در جام قهرمان قاره‌ها که تیم کشورمان با هدایت خولیو ولاسکو برابر این تیم برنده شد رقابت جالبی را بین این دو تیم شاهد بوده‌ایم.

تیم‌های ایتالیا و ایران این بار هم با انگیزه‌های زیادی برابر یکدیگر قرار می‌گیرند. ایتالیا که میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۴ را بر عهده دارد بعد از دو برد متوالی در خاک برزیل به دنبال انتقام شکست‌های سال گذشته در لیگ جهانی و جام قهرمانان قاره‌ها برابر ایران است.

این تیم نسبت به چند ماه قبل پیشرفت محسوسی داشته و با وجود اینکه دیگر کریستین ساوانی را در ترکیب خود نمی‌بیند اما تیمی منسجم را روانه مسابقات کرده تا بعد از مدت‌ها برای قهرمانی در لیگ جهانی یورش ببرد.

اما در آنسوی میدان تیم ایران دومین حضورش را در لیگ جهانی تجربه می‌کند. تیم کشورمان که سال گذشته پدیده این مسابقات لقب گرفته بود حالا دیگر خولیو ولاسکو را روی نیمکت خود ندارد و با مربی جوان خود اسلوبودان کواچ کار دشواری را با حریفان نامدار خود در گروه A پیش رو دارد. بازیکنان کشورمان همواره نشان دادند که برابر ایتالیا خوب کار کرده‌اند و این بار به دنبال اثبات این هستند که به دنیای والیبال ثابت کنند درخشش سال گذشته ایران یک جرقه نبوده است.

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایتالیا و ایران از ساعت ۲۳ به وقت تهران در سالن " پالا تریسته " شهر تریسته برگزار می‌شود.

برنامه کامل دیدارهای نخست تیم‌ها در هفته دوم لیگ جهانی به شرح زیر است:

پنجشنبه ۸ خرداد
* گروه A: برزیل - لهستان

جمعه ۹ خرداد
* گروه A: ایتالیا - ایران
* گروه B: صربستان - روسیه

شنبه ۱۰ خرداد
* گروه C: کانادا - فنلاند
* گروه D: فرانسه - ژاپن و آرژانتین - آلمان
* گر وه E: هلند - کره‌جنوبی و پرتغال - جمهوری چک

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز