خبرگزاری کار ایران

پیام مهم پیتسو

استقلال به خانه سالمندان تبدیل شده است

استقلال به خانه سالمندان تبدیل شده است
کد خبر : ۱۵۴۸۹۶۳

تیم فوتبال استقلال که با داشتن ۱۳ بازیکن بالای ۳۰ سال به یکی از مسن ترین تیم های لیگ تبدیل شده است، حسابی سرمربی جدید خود را نگران کرده است و پیتسو به دنبال جایگزین کردن بازیکن های جوان است.

به گزارش ایلنا، در دنیای فوتبال، سن بازیکنان و میانگین سنی تیم‌ها نقش بسزایی در موفقیت‌های آنها ایفا می‌کند. باشگاهی مانند استقلال، مانند سایر تیم‌های لیگ برتری، از افزایش میانگین سنی خود رنج می‌برد؛ همین موضوع باعث شده تا مربی جدید آبی‌پوشان بر اهمیت کاهش میانگین سنی ترکیبش تأکید داشته باشد.

در اظهارات اخیر موسیمانه، سرمربی جدید این تیم به موضوع جوانگرایی و نیاز مبرم تیم به تغییرات در این راستا اشاره شده است.

موسیمانه با بررسی ترکیب فعلی استقلال، از بالا بودن میانگین سنی تیم ابراز نگرانی کرده است. آمارهای موجود نشان می‌دهد که ۱۳بازیکن استقلال بالای ۳۰سال سن دارند و میانگین سنی این تیم، درحال حاضر، حدود ۲۷/۴ سال است. این آمار منجربه این می‌شود که استقلال به‌عنوان یکی از مسن‌ترین تیم در لیگ برتر شناخته شود؛ وضعیتی که نه‌تنها در فصل جاری، بلکه در آینده نیز می‌تواند به‌عنوان یک تهدید جدی برای این تیم مطرح شود.

میانگین سنی در فوتبال روز دنیا و آسیا رو به کاهش است و در فوتبال حرفه‌ای دنیا، میانگین سنی معمول چیزی نزدیک به 25 سال است. درست است که فوتبال ایران ذاتاً یک فوتبال پیر است و حتی نیاز به جوانگرایی در تیم ملی ما هم احساس می‌شود اما این اظهارنظر موسیمانه موجی از امیدواری را به فوتبال ایران می‌آورد.

تجربه نشان داده مربیان خارجی اصولاً نسبت به بازیکنان جوان رسیک‌پذیری بالاتری دارند و همین هفته پیش بود که گاریدو مقابل السد دست به ریسک بزرگی زد و سهیل صحرایی که از محصولات آکادمی پرسپولیس را به میدان فرستاد. حالا پیتسو که به عنوان معمار فوتبال آفریقای جنوبی شناخته می‌شود، در اولین اظهارنظر خود شجاعانه از تغییر نسل استقلال و جوان‌گرایی ترکیب این تیم حرف زده اما نباید فراموش کرد که او به تنهایی نمی‌تواند به چنین مهمی دست پیدا کند.

پرورش استعدادها از پایه و توجه به آکادمی‌ها، می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر باشد که نه‌تنها به آینده کمک می‌کند، بلکه اسکواد فعلی را نیز تقویت خواهد کرد. این اظهارنظر موسیمانه به عنوان یک مربی حرفه‌ای بر اهمیت نقش آکادمی در تیم استقلال اشاره دارد و مدیران آکادمی آبی‌پوشان از همین حالا باید به فکر پرورش استعداد‌های جوان و باکیفیت برای تیم اصلی استقلال باشند.

استقلال حالا این فرصت را دارد تا با استفاده از دانش روز این مربی و با ایجاد رابطه نزدیک بین آکادمی و تیم اصلی خود، چندین جوان با استعداد و آینده‌دار را با کمترین هزینه ممکن به تیم اضافه کند تا هم ترکیبش را جوان‌تر کند و هم خیالش را از آینده درخشان تیم راحت کند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز