خبرگزاری کار ایران

فدراسیون نتوانست خشم را خاموش کند

ماجرای ادامه دار علیرضا بیرانوند و پرسپولیس

ماجرای ادامه دار علیرضا بیرانوند و پرسپولیس
کد خبر : ۱۵۴۵۸۱۶

علیرضا بیرانوند پس از فسخ جنجالی خود با تیم پرسپولیس و پیوستن به تراکتور، پس از شکایت سرخپوشان از این دروازبان و اعلام شدن رای این پرونده، همچنان این داستان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم ملی در روزهای پایانی خرداد با توجه به الحاقیه قرارداد با باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه چنانچه باشگاه ۱۵روز بعد از آخرین بازی فصل، مطالباتش را پرداخت نکند، می‌تواند قرارداد خود را فسخ کند، به بهانه پرداخت نشدن مطالباتش اقدام به فسخ یک‌طرفه با سرخپوشان کرد و به تراکتور پیوست.

به دنبال فسخ قرارداد بیرانوند با سرخپوشان، هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، رضا درویش، مدیرعامل این باشگاه را مأمور کرد تا برای جذب جانشین وی اقدام کند و اقدام قانونی در خصوص فسخ قرارداد سنگربان ملی‌پوش را در دستور کار قرار دهد. به گزارش سایت ورزش سه موضوع شکایت باشگاه پرسپولیس از سنگربان شماره یک تیم ملی تبدیل به یکی از خبرسازترین مباحث فوتبال ایران در ماه‌های اخیر شد که سرانجام بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، فدراسیون فوتبال رأی این پرونده جنجالی را صادر کرد.

رأی صادر شده نه تنها به حواشی این پرونده پایان نداد بلکه این موضوع را بیشتر از هر زمانی در کانون توجهات قرار داد. طبق این رأی سنگربان شماره یک تیم ملی به دلیل فسخ غیرقانونی ۴ماه آن هم به صورت تعلیقی محروم و به پرداخت ۱۹میلیارد غرامت به باشگاه پرسپولیس محکوم شد.

رأی صادره به‌قدری عجیب و نامتعارف بود که از همان دقایق اولیه انتشار با واکنش‌های مختلفی همراه شد. با توجه به رأی صادر شده، بیرانوند به صورت غیرقانونی قرارداد خود را فسخ کرده و فدراسیون فوتبال و ارکان مربوطه این موضوع را تأیید کرده‌اند اما حکم صادر شده با آن چیزی که در قوانین فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و حتی فدراسیون فوتبال در خصوص چنین اتفاقی قید شده است، مغایرت دارد.

بعد از دیدار تراکتور تبریز و فولاد خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر، بیرانوند در واکنش به این رأی اعلام کرد نه‌تنها ۲۰ میلیارد را پرداخت نمی‌کند بلکه ۵‌میلیارد شیرینی که به هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس برای گنجاندن الحاقیه داده است را نیز دریافت می‌کند. این ادعای بیرانوند پرونده این سنگربان با سرخپوشان را وارد فاز جدید و جنجالی کرد.

کمیته انضباطی اگرچه شبانه دروازه‌بان تیم ملی را برای ادای توضیحات فراخواند اما باز هم با صدور رأیی عجیب، خبرساز شد. طبق رأی صادر شده از سوی این کمیته، بیرانوند برای این ادعای جنجالی خود تنها یک جلسه محروم شد آن هم در شرایطی که اگر از مدیران باشگاه پرسپولیس عذرخواهی کند محرومیت وی بخشیده خواهد شد. بیرانوند در شرایطی هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس را محکوم به دریافت رشوه کرده است که براساس قوانین فدراسیون فوتبال، فرد دریافت‌کننده و پرداخت‌کننده رشوه دست‌کم ۱۲ماه از هرگونه فعالیت ورزشی و حتی حضور در استادیوم‌ها منع خواهند شد اما کمیته انضباطی گویا قوانین فدراسیون فوتبال را نیز قبول ندارد و احکامی را صادر می‌کند که با قوانین مغایرت دارد.

سؤالی که به وجود می‌آید این است که چرا فدراسیون فوتبال و مراجع ذیربط تا این حد با این سنگربان حاشیه‌ساز و خاطی مماشات می‌کنند و برای دومین بار حکمی را در پرونده بیرانوند صادر می‌کنند که کاملاً در تضاد با قوانین است؟‌ بدون شک سوای اجحافی که فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی با صدور این رأی‌ها به پرسپولیس و بویژه هواداران این تیم می‌کنند و نص صریح قانون را نادیده می‌گیرند بلکه صدور چنین آرایی، اعتبار و جایگاه فوتبال ایران و همچنین فدراسیون را نشانه گرفته و بدون شک صدمات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز