خبرگزاری کار ایران

نتیجه ثبات و اعتماد

شهرآورد مالکان سرخابی به نفع قرمزها/هلدینگ خلیج فارس در باطلاق

شهرآورد مالکان سرخابی به نفع قرمزها/هلدینگ خلیج فارس در باطلاق
کد خبر : ۱۵۴۳۸۸۲

دوتیم شهرآورد پایتخت که پس از سال ها به بخش خصوصی واگذار شدند بنطر می‌رسد مالکان تیم پرسپولیس عملکرد بهتری نسبت به هلدینگ خلیج فارس سهامدار تیم استقلال داشته است.

به گزارش ایلنا، دو باشگاه بزرگ و محبوب پایتخت به عنوان مهم‌ترین نمادهای ورزشی کشور، همواره در حاشیه توجهات رسانه‌ای و افکار عمومی قرار دارند. حدود 5ماه قبل ودر تاریخ 12اردیبهشت 1403، سهام عمده هر دو باشگاه واگذار شد که سهام آبی‌ها به هلدینگ نفتی و سهام قرمزها هم به کنسرسیوم بانکی واگذار شد.

با این حال به نظر می‌رسد در مدت مشابه مالکان بانکی کارنامه موفق‌تری نسبت به مالکان نفتی داشته‌اند.

پس از واگذاری سهام هر دو باشگاه‌، هلدینگ خلیج فارس با نمایندگی احمد شهریاری به عنوان نماینده ورزشی و کنسرسیوم بانکی بدون نماینده ورزشی به میدان آمدند. انتخاب رضا درویش به عنوان مدیرعامل و نماینده با اختیار کامل در پرسپولیس، نشان از اعتمادی است که کنسرسیوم به این مدیر داشت. به رغم چالش‌هایی که ممکن بود پیش روی درویش قرار گیرد، او توانست در سطح فنی و مدیریتی تیم را به سمت قهرمانی لیگ برتر سوق دهد، درحالی‌که زمانی که استقلال به مالک جدید واگذار شد، این تیم تحت مدیریت علی خطیر در صدر جدول قرار داشت اما به دلیل مشکلات داخلی با سرمربی وقت، مالکان جدید تصمیم به برکناری خطیر گرفتند که در نهایت این تصمیم به جای ایجاد آرامش در اردوگاه آبی تنها حواشی را دوچندان کرد و در نهایت استقلال که شانس اول قهرمانی بود، جام را از دست داد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد تغییر ناگهانی در مدیریت استقلال بود که در میانه فصل و بدون برنامه‌ریزی قبلی انجام شد. این تغییرات نه‌تنها روی عملکرد فنی این تیم تأثیر منفی گذاشت، بلکه بحران‌های داخلی و نارضایتی‌های حاصل از آن نیز به سردرگمی هرچه بیشتر این باشگاه افزود.

در عوض، پرسپولیس با اعتماد به مدیرعاملی همچون درویش و با حفظ ثبات مدیریتی، به شکل منطقی و اصولی در مسیر موفقیت قرار گرفت. پس از نایب‌قهرمانی استقلال، هلدینگ خلیج فارس تلاش کرد تا با خریدهای بزرگ در بازار نقل‌وانتقالات، ناکامی خود را جبران کند. در این راستا، رامین رضاییان و چند بازیکن بین‌المللی دیگر مثل کاکوتا و اندونگ هم به خدمت گرفته شدند اما این تغییرات به دلیل عدم ثبات داخلی به نتایج مطلوبی منجر نشد در عین حال، کنسرسیوم بانکی با خریدهای منطقی و عاقلانه موفق شد با تیمی هماهنگ‌تر و مستحکم‌تر در رقابت‌ها حاضر شود.

در نهایت هم جواد نکونام که با تصمیم مالکان این باشگاه در ابتدای فصل ابقا شده بود، بعد از گذشت 6هفته از لیگ برتر از استقلال جدا شده و حالا این تیم در میانه مسابقات دربه‌در دنبال یک سرمربی جدید خارجی است. با توجه به نکات فوق می‌توان به این نتیجه رسید که کنسرسیوم بانکی با رویکردی منطقی و استراتژیک، در مدیریت پرسپولیس نمره قبولی و مثبت می‌گیرد. درحالی‌که هلدینگ با چالش‌ها و ناکامی‌های مدیریتی مواجه بود، پرسپولیس با این مدیریت جدید توانسته در رقابت‌های داخلی موفق عمل کند کما اینکه حتی تغییرات کلی هیأت مدیره هم باعث نشد تا این ثبات از دست برود.

این اختلاف در نتایج و عملکرد به وضوح نشان‌دهنده اهمیت ثبات مدیریتی و انتخاب‌های هوشمندانه در دنیای فوتبال است. واقعیت این است که تا الان کنسرسیوم بانکی با اعتماد به استراتژی‌های درویش و حفظ آرامش در تیم، به خوبی از عهده مسئولیت‌های خود برآمده و به عنوان مالکان جدید پرسپولیس، از بابت عملکرد خود نمره قبولی دریافت کرده‌ اما باید دید شرایط به همین منوال خواهد بود یا خیر.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز