خبرگزاری کار ایران

شماره شش پرسپولیس مدافعی بدون جانشین

جای خالی کنعانی‌زادگان احساس می‌شود

جای خالی کنعانی‌زادگان احساس می‌شود
کد خبر : ۱۵۴۲۶۸۷

محمد حسین کنعانی زادگان که در چند سال اخیر توانسته عملکرد فنی خوبی داشته باشد و در کار با مربیان مختلف همواره توانسته رضایت آن ها را جلب کند، مصدومیت او می‌تواند برای پرسپولیس و تیم ملی نگران کننده باشد.

به گزارش ایلنا، اگر توانایی فنی درون زمین را در نظر بگیریم، کمتر مدافع ایرانی در سال‌های اخیر به اندازه حسین کنعانی‌زادگان در ابعاد مختلف بازی خود رشد داشته است و او را می‌توان کامل‌ترین مدافع حال حاضر فوتبال ایران نامید. مدافعی که هم در موقعیت‌های یک در برابر یک عملکرد مناسبی دارد، هم به خوبی در دوئل‌های هوایی عمل می‌کند و هم در زمان مالکیت توپ، به عنوان یک بازیکن بازیساز با پاس‌های مطمئن خود خیال تیمش را از فاز اول بازیسازی راحت می‌کند.

به تمام این ویژگی‌های مثبت، پنالتی‌‌های مفید و مؤثر او را هم اضافه کنید تا متوجه شوید فقدان کنعانی، برای پرسپولیس و تیم ملی ایران یک دردسر بزرگ خواهد بود.

برای درک اهمیت کنعانی در قلب خط دفاع پرسپولیس و تیم ملی، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تمام سرمربیان پرسپولیس و ایران در سال‌های اخیر با وجود رویکرد متفاوت و سبک بازی مخصوص خود، به کنعانی‌زادگان اعتقاد داشته‌اند.

از کی‌روش و دراگان اسکوچیچ گرفته تا قلعه‌نویی و کالدرون و گاریدو. کما اینکه سرمربی اسپانیایی سرخ‌ها همین چند روز قبل در مصاحبه مفصل خود حسین را بهترین مدافع میانی فعلی فوتبال ایران نامید.

اما حالا در نبود کنعانی سرمربیان تیم ملی و پرسپولیس با چالش بزرگی در خط دفاعی خود مواجه شده‌اند. ایران در دو بازی مقابل قرقیزستان و ازبکستان، کنعانی را در خط دفاع خود نداشت و همین موضوع، در کاهش موقعیت‌های خلق شده تیم ملی کشورمان به نسبت سایر بازی‌ها اثرگذار بود. به لحاظ آماری، کنعانی در دیدار مقابل امارات ۹۴ درصد دقت پاس داشت و با یک خلق موقعیت به عنوان مدافع، آمار خوبی از خود بر جای گذاشت اما این آمار برای شجاع خلیل‌زاده در جدال با ازبکستان، تنها ۷۲ درصد پاس صحیح بود. این موضوع، چه در دیدار روز سه‌شنبه تیم ملی ایران مقابل قطر و چه در بازی‌های آینده پرسپولیس، می‌تواند به ضرر تیم‌ها تمام شود.

کنعانی در دوران بازی خود دو بار با مصدومیت‌های سنگین از ناحیه زانو مواجه شده که یک مورد در استقلال و یک مورد در سایپا رقم خورده است. در مجموع، کنعانی‌زادگان در دوران حضور به عنوان بازیکن پرسپولیس تنها ۹ بازی را از دست داده که نشان‌دهنده عادت نداشتن سرخپوشان به بازی بدون کنعانی است.

همچنین در فصل ۱۴۰1-۱۴۰0 که با قهرمانی استقلال همراه بود، حضور کنعانی در تیم الاهلی قطر و غیبت او در خط دفاعی پرسپولیس بشدت احساس می‌شد و حالا با مصدومیت او و عدم آمادگی صد درصدی مرتضی پورعلی‌گنجی، پرسپولیس کار سختی مقابل السد خواهد داشت.

احتمالاً در این مسابقه، گاریدو از بازیکن مورد اعتماد خود یعنی فرشاد فرجی در کنار گئورگی گولسیانی استفاده کند و ایوب العملود، به ترکیب پرسپولیس در پست دفاع راست بازگردد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز