خبرگزاری کار ایران

فروپاشی به سبک ربیعی

آژیر قرمز در ذوب آهن اصفهان زده شد/ استقلال آخرین فرصت برای مربی جوان

آژیر قرمز در ذوب آهن اصفهان زده شد/ استقلال آخرین فرصت برای مربی جوان
کد خبر : ۱۵۴۲۶۸۰

تیم فوتبال ذوب آهن که در ابتدای لیگ شروع نسبتا خوبی را با محمد ربیعی داشت اما در چند هفته اخیر نتوانسته نتایج خوبی کسب کند و جایگاه این مربی جوان لغزان تر از همیشه شد.

به گزارش ایلنا، ذوب‌آهن شاید سخت‌ترین دوران حضورش در لیگ برتر را در همین دوره در حال سپری کردن است. این تیم بیست و چهارمین دوره لیگ برتر را با قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها و تیم قدرتمند پرسپولیس شروع کرد و توانست از این بازی یک امتیاز کسب کند.

این تیم که سابقه طولانی در مساوی کردن بازی‌ها دارد در هفته دوم و سوم هم مقابل تیم‌های هوادار و خیبر خرم‌آباد به تساوی رضایت داد. اما در بازی بسیار حساس و مهم، ذوب‌آهن توانست در بیرون از خانه مقابل تیم خوب تراکتور به برتری و اولین سه امتیاز دست پیدا کند. شاگردان محمد ربیعی با روحیه خوبی پا به شهرآورد اصفهان گذاشتند و در برابر تیم مدعی سپاهان باز هم به تساوی رسیدند.

با این نتایج ذوب‌آهن تا هفته پنجم بدون باخت به کارش ادامه داد و البته در برابر تیم‌های مدعی اصلی یعنی پرسپولیس، سپاهان و تراکتور موفق به کسب امتیاز شد.

تا اینجای کار ربیعی و شاگردانش نسبتاً عملکرد خوبی داشتند و امیدوارانه به کارشان ادامه می‌دادند، هر چند از پنج بازی، چهار بازی آنها با تساوی به پایان رسیده بود. اما در هفته ششم رقابت‌ها ذوب‌آهن به مصاف فولاد رفت و بازی را واگذار کرد. این شکست حسابی برای اصفهانی‌ها سنگین بود و جایگاه ربیعی را متزلزل کرد. اما این انگار اول روزهای سخت ذوب آهن بود. چرا که این تیم در هفته هفتم در رویارویی با آلومینیوم اراک که وضعیت خوبی در جدول رده‌بندی نداشت، شکست 4 بر صفر را تجربه کرد تا مسئولان و هواداران ذوب‌آهن حسابی از دست کادر فنی و بازیکنان دلخور شوند.

حالا ذوب‌آهن از 7 بازی 7 امتیاز کسب کرده و در جایگاه دهم ایستاده است، چیزی که حتماً خوشایند اصفهانی‌ها نیست. مدیرعامل ذوب‌آهن بعد از دومین باخت متوالی ذوب‌آهن می‌گوید: «سرمربی ما یکی از مربیان مثال‌زدنی در فوتبال محسوب می‌شود. با برنامه‌ریزی ایشان از این شرایط عبور می‌کنیم و شکی نیست که دوباره نتایج خوبی می‌گیریم و تمام تلاش ما این است که ذوب‌آهن را به جایگاه بزرگ خود در گذشته برگردانیم، همان‌طور که فصل گذشته هم در نهایت با تمام مشکلات رتبه پنجم را از آن خود کردیم.»

این حمایت مدیرعامل ذوب از ربیعی و تیمش بسیار خوب است، اما واقعیت این است که ربیعی را فعلاً نتیجه‌ای که مقابل تیم‌های تراکتور و سپاهان و حتی پرسپولیس کسب کرده نگه داشته است و با شرایط فعلی به طور حتم جایگاه ربیعی بسیار متزلزل است، چرا که ذوب‌آهن در دوره‌های گذشته روزهای سختی را سپری کرده و حتی تا پرتگاه سقوط رفته و مسئولان فعلی ذوب‌آهن به طور حتم، نمی‌خواهند دوباره به آن روزها برگردند.

این مسأله به طور حتم فرصت زیادی را در اختیار ربیعی قرار نخواهد داد و این سرمربی خیلی زود باید وضعیت تیمش را ترمیم کند. همان‌طور که گفته شد ذوب‌آهن شروع سختی با بازی مقابل تیم‌های مثل سپاهان، تراکتور و پرسپولیس داشت که البته این سختی با بازی این تیم مقابل استقلال دیگر مدعی همیشگی در هفته هشتم تکمیل خواهد شد. شاگردان ربیعی در یک بازی سخت و سنگین در هفته هشتم رقابت‌ها باید در مقابل استقلال قرار بگیرند و باز هم باید بیرون از خانه بازی کنند و این برای آنها بسیار سخت خواهد بود.

در صورتی که ربیعی بازی مقابل استقلال را هم از دست بدهد در شکست هت‌تریک خواهد کرد و این اولین قدم برای جدایی او از جمع اصفهانی‌ها خواهد بود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز